Maling af flagstang

Hej

Min flagstang af træ skal males. Den har fået en ret bred og dyb revne (omkring 1/3 dyb og 3 cm bred). Træet er begyndt at blive nedbrudt derinde, men jeg håber, jeg kan skrabe og slibe ned til frisk træ. Resten af stangen fejler ikke noget.

Hvad skal jeg fylde revnen op med? Jeg har læst mig til kit, træfiller, akrylfuge. Men hvad er bedst, eller er det en smagssag? Og er der forskellig tørretid, inden jeg kan male?

Mange tak!
Hej Min flagstang af træ skal males. Den har fået... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar, jeg prøver kemisk træ.

Jeg har indsat billede, så man kan se revnen. ​Stangen lyder fint, når man banker på ​den, så den er ikke rådden.

En helt ny glasfiberflagstang koster under 3.000 kr incl. levering og line, så jeg gad godt nok ikke at bruge mange minutter på at gøre noget ved den gamle.

Før du har fyldt hullet op, og købt maling har du brugt 6-700 kr

Selvbygger med stort S. 
Revnen ser ret voldsom ud på billedet, så jeg vil mene det ikke kan betale sig at reparere på den. En ny flagstang i glasfiber vejer desuden kun en brøkdel, så den er let at håndtere ene mand. 

Selv en glasfiber flagstang skal nu og da have kærlig hånd med vand og sæbe.
Jeg er nostalgisk anlagt, så hvis den kan repareres, så skal den repareres. Uanset at det er dyrere end at købe en ny. 

Så hvad er bedst? Kemisk træ? Eller en lus (som jeg synes, er svært). Andet?

Tak for alle jeres gode råd!
Man kan jo også købe en ny flagstang af træ! Alt behøver ikke være af "plastic", selvom man kan...

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Hvis resten er så frisk som du siger så ville jeg nok fræse det ud med overfræser så der kan limes en pind i 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også