Reparation af fyldning Tommel10 20 08-07-2025 14:19 Hej alleHvordan ville du reparere denne fyldning? Det er udvendig side af døren.Jeg overvejer, at slibe godt ned, reparere med kemisk træ, og slibe i formMichael 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12991 08-07-2025 14:23 Det ligner en finerplade som er ved at få op i limningen, så ideelt set skal du sætte en ny plade på.Men afslibning spartling og maling kan nok holde i en tid... Vi prøver igen, i morgen --
BOFH 3909 8600 08-07-2025 17:05 Glat fyldning nederst i en yderdør!? Både svært at få pænt og meget tvivlsom holdbarhed.Ville hellere selv prøve at fræse fyldningen væk og lime et nyt stykke ovenpå./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Rantzau 4687 2970 08-07-2025 17:28 Absolut en mulighed BOFH, men når fyldningerne først begynder at delaminere som vist, har døren nok fremtiden bag sig.Så hellere en levetidsforlængelse som je_ns foreslår.
BOFH 3909 8600 08-07-2025 18:31 Rantzau skrev den 08-07-2025 17:28:40Absolut en mulighed BOFH, men når fyldningerne først begynder at delaminere som vist, har døren nok fremtiden bag sig.Nu kan vi kun se et udsnit af dørens mest udsatte del. Resten af dørens fyldninger + ramme, karm, beslåning mm kan jo sagtens være sund.Døren vil jo alligevel skulle gennem en samlet malerbehandling for at der er bare en lille smule chance for at det bliver ensartet, malerreparation i eksisterende glatte fyldninger er i forvejen notorisk svært at få pænt, bland spartel ind i den ligning er i min bog ikke en opskrift på en succesoplevelse. /BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum! Annonce
Tommel10 Trådstarter 20 09-07-2025 08:32 Tak for de gode råd.Det er en dobbelt terrassedør med 8 sprossefelter pr dør, ca. 20 år gammel fra Storke. Resten af døren er fin, sprosser siger Gori, men ellers ok. Fyldningen er monteret som en rude med glaslister, altså er den ~24 mm i kanten, og ~42 mm, hvor den er tykkest. Jeg formoder den er opbygget med en sandwichplade i midten for isolering. Hvis det er en sandwich opbygning, mon så den kan skilles ad, så jeg kan erstatte den udvendige side med ny plade? - Evt vende pladen, så jeg får den hidtidige indvendige side ud.
BOFH 3909 8600 09-07-2025 10:23 Jeg ville starte med at pille listerne af for at se om/hvordan det kan skilles ad. Hvis det, som det ser ud til, er et færdigt udfræst element i mdf kan der måske skaffes/produceres en erstatning?Mdf der er ved at 'give op' ville jeg ikke installere igen./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her