Opgradering af Fadølsfidusen.

Min yngste søn er en haj til at brygge godt øl af forskellige typer. Det kræver flere fustager, men også flere ølglas til de forskelle øltyper. De er fundet i forskellige genbrugsbutikker og kostede godt og vel kr. 5,- stykket.

Jeg har valgt kun at have et eksemplar fra hvert bryghus - altså ingen dubletter.

Familie og venner har støvsuget genbrugsbutikkerne så nu har jeg på kort tid langt over 200 forskellige glas. Billedet vise kun et lille udvalg. Resten ligger i flyttekasser.

Den der på skydebanen har flest forbiere skal drikke af taberglasset.

Taberglasset???

Taberglasset er fra det svenske bryggeri PRIP. Dem der har smagt deres "mellanøl" ved hvad jeg taler om.

... eller som en englænder sagde da han havde smagt deres fluidum: "Put it back into the horse"  

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
som en englænder sagde da han havde smagt deres fluidum: "Put it back into the horse"
Man kunne nemt få den tanke, at manden mente det smagte som hestepis.
Hvad kan du ellers anbefale af gæret byg og malt.  

fase
Englænderne har en vidunderlig form for humor. Underdrivelse har de udviklet til perfektionisme. 

Gælder det ølbrygning, har sønnike for længst overhalet mig med flere hestelængder.   Lige nu har han brygget en let sommerøl på hyldeblomst. Meget aromatisk, men med en beskeden alkohol procent på ca. 4,9% så vi ikke går i dørken. (alt for hurtigt)  

Han har justeret humlen og hyldeblomsten så balancen mellem bitterhed og aroma er perfekt. Det er en fantastisk tørstslukker her i sommervarmen. 

"Hvad er ligheden mellem det svenske øl og at elske i en kano?"
"It's fucking close to water!"

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Er helt enig i at Westmalle bør stå forrest, men hvis man løber ind i Chimay bør man også slå til.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Et glas fra Chimay er også i samlingen. Man skal aldrig gå ned på udstyret.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis