ny drejeknap til badekar (Alca)

Hej alle
Drejeknappen til mit badekar er desværre gået i stykker, og jeg leder derfor efter en erstatning. Jeg kan se, at der findes flere forskellige produkter derude, men jeg kan ikke finde billeder af bagsiden, så jeg ved ikke, om de passer til mit badekar.
Ifølge min VVS’er bliver denne model fra AlcaDrain ikke produceret længere, og den nye version, de har lavet, passer desværre ikke til min installation.
Er der nogen her, der har erfaring med det eller kender et godt alternativ, jeg kan bruge?
På forhånd tak for hjælpen!
Mvh Thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser ikke nogen fejl ved knappen. Har den en revne i plast kan det limes med 2 komponentlim, eventuelt med en passende spændskive sat ned over dene runde del og med lim på denne også. Tjek forinden om der er plads til den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej

Jo plastikken er revnet. Tak for dit forslag som jeg vil give et forsøg.

Vh
Thomas
Jeg plejer at bruge Dana lim 332 som hærder på 1 par timer. Det presses ud af tuben og blandes sammen på f.eks. et stykke pap. Så kan man med en tandstik få det på plads i revnen, og presse revnen sammen. 
Du skal sikre dig at der er plads til spændeskiven der hvor det skal sættes på plads. Og at der ikke kommer lim ned på skruen. 

En epoxy som Dana eller andre vil helt sikkert kunne lave en stærk samling. Profilen ser lidt klejn ud og er nok blevet lidt porøs ad åre så jeg ville forstærke det ved at smøre yderligere epoxy rundt langs ydersiden af profilen og i overgangen hvor den hæfter mod knappen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Måske kan 'kraven' forstærkes med en metaltråd inden limningen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg foreslog en spændeskive, men tynd ståltråd viklet omkring er så ok. bare der kommer lim på det også. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også