KLINGER TIL (meget) GAMMEL BOSCH SCINTILLA STIKSAV

Kære forum,

Jeg står og mangler en klinge til metal til min tudsegamle BOSCH SCINTILLA STIKSAV - som har tjent mig trofast i nok snart 40-45 år.

Klingerne har to sæt styretappe, se foto'ets   *  *

Ethvert tip der hjælpe mig på vej vil blive modtaget med kyshånd. Jeg har checket alle fra Harald til Dorch/Danola.

Har du nogen liggende, henter jeg gerne, eller betaler forsendelsen. I begge tilfælde + lidt naturalier  

På forhånd tak, Per J

Fra hovedstadsområdet....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
De første gamle Scintilla/bosch stiksave brugte klinger med kun 1 sæt styretapper men måske kan du slibe det ene tap sæt på de nyere klinger væk så den kan bruges - ved ikke om det er forreste eller bagerste tap du skal slibe væk - prøv dig frem

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg har nogle klinger liggende, men også en ditto stiksav, - foræret af min nabo. 
De kan måske fås her også - søg på T44D.
BOSCH​​​

Tak for svarene, jeg har bestilt hos PROSHOP. Her får man et sæt med

1 stk. T 44 D Speed for Wood
2 stk. T 1 B Clean for Wood
2 stk. T 18 A Basic for Metal

for 73 kr. + forsendelse 39 kr.

Har også en gammel Scintilla/bosch stiksav, som jeg egentlig ikke bruger længere, men som jeg husker tager den fint klinger med 1 sæt styretappe.
Har du prøvet om klinger med 1 sæt styretappe, passer i din ? ?

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Da jeg tilfældigvis havde en klinge med ét sæt styretappe liggende prøvede jeg at sætte den i min sav, og det kan den slet ikke. Halsstykket med tappene er for bredt. 6,2mm isf. 4mm.

​Vi kan konkludere, at der er to forskellige Scintilla ​stiksave: Den ene bruger klinger med ét sæt styretappe, den anden ​klinger med ​smallere halsstykke og to sæt styretappe. Det er sådan én jeg har.

Korrekt, de 3 klinger jeg har liggende er meget anderledes og smallere som de nye typer.
Selve tykkelse er sikkert det ​samme, men det er næsten ikke besværet værd at forsøge med tilslibning. Men en gl. slider jo... 

Lige for at runde snakken af: Her er et billede af de to ​klingetyper:

Og så kan jeg ikke afstå fra at vise hvordan jeg modtog 2 gange 5 klinger fra proshop.dk  

Det kan man da kalde forsvarlig indpakning...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis