Korrekt tilslutning af afløbsslange til vaskemaskine

Jeg kan se i instruktionsbogen til den vaskemaskine jeg lige har købt at slangen ikke må komme over 1 meter. Det jeg så gerne skal vide er om slangen gerne må gå ned i højde inden den så kommer i afløbet som er ca 80 cm oppe. Eller skal den forblive i den højde hvor den er tilsluttet vaskemaskinen? Med andre ord kan jeg bare lade slangen være den længde den nu er og så lade den hænge ned først og sætte enden i afløbet der som sagt er ca 80cm oppe?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis slangen ligger i en bue, kan du risikere at den larmer meget under tømning fordi vandet hele tiden løber tilbage. Men der er ikke noget skadeligt i det, så du kan starte med at lave det så simpelt som muligt. 
Stort set alle vaskemaskiner har en bue nedad på slangen, og der er ikke risiko for noget som helst. Heller ikke mere støj

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det kan du godt. Men optimalt er at lade afløbet gå fra maskinen op i en bue og så ned til afløbet. Så højeste punkt på afløbsslangen er lige under bordpladen og lige over overløbet på vasken. Så undgår du at at vand fra vasken går over i afløbsslangen. Og du får lidt mere vandlås i slangen fra maskinen så eventuel lugt fra vaskens afløb ikke også lugter i maskinen

Typisk er der en tegning i manualen der viser det.

Ellers er der en fin vejledning her:
https://cjdele.dk/installation-af-opvaskemaskine

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis