Haven er et vildnis

Hej

Et ældre familiemedlem som har levet på kanten af misbrugsmiljøet er gået bort, og vi står tilbage med et hus og have der er helt smadret. Det indvendige kan vi selv reparere, men hvordan får men ordnet en græsplæne der ikke er blevet slået i +10år?

Der er et tykt sammenfiltret lag af græs, nærmest engagtigt. Er der andre løsninger end at afsætte 14 dag med en buskrydder? Og hvilken model bør man i så fald vælge?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kan finde en anlægsgartner der har en slagleklipper, det kan den sagtens klare, og så skal du rive alt det afklippede af.

Men en kraftig havetraktor kan nu også klare det, hvis man klipper højden ned af flere omgange.
Har selv klippet en græsmark ned der havde stået og passet sig selv i 9 år, Med min hustler plænetraktor.
Startede med klippebordet helt oppe, og lod det hele tørre godt op, så gik jeg ned i klippehøjde, og gentog et par gange.
Jeg rev ikke det afklippede af, der der var .

Jeg tog det første stykke det ene år, og det bagerste stykke året efter, det stykker der ikke er grønt.
Der er omkring 4000m2 ialt med det grønne og det visne område.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det ikke er overskueligt project med almindelig kraftig benzin buskrydder, så er det måske en idé at leje en "grovklipper" eller "buskrydder på hjul"
Ellers er du ude i noget brak pudser påhæng til en lille traktor eller lignende. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
En (lejet)maskine med fingerklipper ordner sagen på en gang. Det afklippede køres bare på genbrug.

fase
Ildstaal skrev den 04-07-2025 13:32:02

Hvis det ikke er overskueligt project med almindelig kraftig benzin buskrydder, så er det måske en idé at leje en "grovklipper" eller "buskrydder på hjul"
Ellers er du ude i noget brak pudser påhæng til en lille traktor eller lignende. 

Det er nok sådan en krabat jeg skal have fat i, så mangler jeg bare at finde et stred jeg kan leje en nær Esbjerg.

Tak for tippet.
Annonce
Prøv hos en anlægsgartner.

fase
Enig med ovenstående. Nogle anlægsgartnere har maskiner der klarer det på en time eller 2.
Billigere end at leje/købe sig fattig på maskiner.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis