Male alu-garageporte

Jeg har et par ældre Crawford/Nassau ledhejseporte i en kedelig farve,  som jeg gerne ville friske op på et tidspunkt. Er der mon nogen der har erfaring med hvad der virker? Skal der slibes, males med to-komponent  eller bare en god primer på? Og hvilken maling holder? 
Materialet er aluminium-sandwichplader (med skum indeni) som fotoet.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Også interesseret i hvad du finder ud af, har en crawford i hvid som skal laves om til antracit på ydersiden.
Mine egne tanker er umiddelbart afrensning, let slibning, primer og slutmaling. Regner med at sprøjtemale det da der er glatte segmenter i profilen på hvert panel.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Prøv at kontakt Crawford, måske de kan hjælpe dig, med hvilken metode der er bedst.

Det er nok en plastcoating af en slags den har fået, eller pulverlak ? ?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg huskede forkert -  troede Crawford var blevet overtaget af Nassau, men det er Assa Abloy. Jeg har skrevet til Crawford, må se om der kommer noget brugbart. Nassau skriver på deres hjemmeside: Garageport i aluminium kan males med 2 komponent maling og males med en glat rulle.
Men jeg hører gerne rigtige erfaringer fra den virkelige verden ift fremgangsmåde og materialer. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også