Det umuligt projekt loftlem..

Hej alle,

Jeg bor i et hus fra 1961, hvor der der på 1. sal er en loftlem med glas. Lemmen åbner opad.
Der sidder nogle glastegl over lemmen, så der kommer naturligt lys ned i gangen.
Gangen er ca. 1 m bred og 6 meter lang og lemmen sidder ca. i midten.

Der er imidlertidigt ingen stige, så det er hver gang noget bøvl at hente en trappestige, stætte den under lemmen, kravle op, skubbe lemmen op og så kravle/stemme sig op på gangbroen.

Mellem de 2 spær er der svjh kun 70cm på dette sted (der er vist 90cm mellem alle andre spær).

Lemmen skal skiftes og jeg vil gerne bevare det naturlig lys, så en ny lem med glas ligger lige for.
Jeg vil samtidig gerne have en mere fleksibel løsning på stigen.

Så her kommer spørgsmålet til alle jer kreative mennesker: Kunne man finde en løsning, hvor der monteres en ny lem med termoglas (sikkerhedsglas) som kunne åbnes elektrik og samtidig en stige, der via skinner og en motor kunne køres ned op, så når lemmen er lukket så dækker stigen ikke for lyset?

Jeg forventer at mindst 90% siger "glem det", men skulle der nu være et par stykker, der tænker ud af boksen og kan se løsninge med aktuatorer, hejs osv. så tøv ikke med at give et indspark.

På forhånd tak :-)
Hej alle, Jeg bor i et hus fra 1961, hvor der der... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jpvj skrev den 02-09-2025 08:17:57

Ideen er god og vi har været den igennem :-)

Den er en relativt lille gang (1m x 5m) og jeg synes til vil se rodet ud med en lem 1 meter ved siden af den nuværende lem.

..."et andet sted end i gangen" - fører gangen ikke ind i nogle andre rum?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis