Dobbelt terrassedøre, hvilken type og fabrikat?

Jeg står og skal have fundet 2 dobbelte terrassedøre for at få adgang ud på min nye altan, men hvilke? 
Mine nuværende døre og vinduer er 25 år gamle 2 lags glas i Mahogni ramme og karm. De er faktisk i ret fin stand os skal generelt blive siddende. Dog er der 2 store vinduespartier, der skal skiftes til dobbelte terrassedøre, og hvilken leverandør til dette?

Oprindeligt har jeg kigget en del hos Vindunor, de laver i mahogni of mahogni / alu, samt fyr / alu. Og de laver også de dobbelte terrassedøre med smalle rammer (Vinduesdør / Altandør) jeg bestilte en opmåling og et tilbud inkl. montage for 2½ uge siden, og har flere gange været i kontakt med salgsafdelingen der flere gange har lovet at nu sker der noget. senest blev jeg lovet et tilbud før weekenden. men intet er sket, jeg skrev til dem i lørdags og spurgte om de reelt var interesseret i at levere. Og på min telefoniske opfølgning i formiddags fik de forlænget fristen til at komme med et tilbud til i dag kl 12.00, og der kom intet. Vindunor fortæller at de har leveret tilbud på dørene til tømrer, og at han skal levere tilbuddet til mig. Jeg foreslog at de i stedet tilbød dørene til mig, så skulle jeg nok selv finde en tømrer der kunne montere osv. Men det er afvist totalt. Så reelt tænker jeg ikke de vil være interesseret i at levere til dit projekt. Og derfor er eftersøgningen nu i gang på at finde den rette leverandør, dels på vinduet, dels på montagen.

Hvilke forslag har i til at levere dørene, altså 2 dobbelte terrassedøre til murhuler på 186 cm bredde 215 cm høje. De to dørpartier skal være spejlvendte og med et stort vindue i hver dør flade. smalle rammer prioriteres da det jo ellers vil være en bred "stolpe" der visuelt gåt lige ned gennem center af dørhullet og forhindre lys indfald og udkig. Gerne solglas, evt støj glas og sikkerhedskravene til glasset skal overholdes. 

Gerne Mahogni udførelse, evt i en træ/alu udgave.

Hvad har i af gode forslag, fortæl gerne om jeres erfaringer, såvel de gode som de mere krøllede.....  

Nyd sommeren :-)

MVH Njord
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også