Skift af vinduer

Hej med jer.
Jeg skal skifte vinduer i min kolo, og vil gerne have en drypnæse i alu under, men måske jeg bare er blondine-🙈men alle drypnæser jeg kan finde, er kun 1 m lange, og mine vinduer er 1.20 m, og ønsker IKKE en grim overlægning/sammensætning på 20 cm.
Kan jeg måske søge på noget andet, der er min 1.20 m lange...og som jeg kan bruge til formålet?
Det skal bare være en vinkel-formet, ca 7 cm under vinduet og så en nedadgående flade udad/nedad......hjææælp🙃🙃
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En sålbænk hedder det, altså hvis du mener en inddækning mellem vinduets yderkarm og vindueshullet i væggen.
Ofte er det nemmeste og tæt på ligeså billigt at få dem lavet på mål i ønsket farve/materiale ved en bliktud, eg profilmester ol.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak, men synes mest jeg falder over sålbænk, som en flad flade🙃til murstenshuse, mit er et træhus
En “bliktud” eller blikkenslager sim det egentlig hedder kan let lave det for dig på de mål du ønsker. Profilet bestemmer du også selv. Mest anvendte materiale er zink.

Søren O
Mln1970 skrev den 29-06-2025 20:38:47

Tak, men synes mest jeg falder over sålbænk, som en flad flade🙃til murstenshuse, mit er et træhus

?? Aluprofilen på linket kan da også udmærket monteres på træ?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Sorry havde ikke set linket....det var faktisk den jeg havde udset mig....tak👍👍👍
ellers kan de bestilles i alskens farver og former online. Ofte er levering dog pænt pebret hvorfor en lokal måske kan gøre det billigere totalt set. Men næppe til jem og fiks pris på 300 for 2,5meter. En aluklinge på en kapsav og en dåse spray maling i samme farve kan også noget.

Jeg evner ihvert fald ikke selv at klippe dem pænt nok i hånden 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også