Spørgsmål om spartling og opsætning af filt

Jeg er ved at spartle vægge i en ældre lejlighed. Planen er at sætte filt op efter spartling.

Der er nogle små lufthuller i spartlen - er det et problem / noget der vil ses når filten er opsat?

Og er der noget problem ved kun at spartle væggene én gang?

Væggen på billedet er spartlet 2 gange). Skruetrækkeren på billedet er til reference for størrelse.

Mvh Mikkel

Jeg er ved at spartle vægge i en ældre lejlighed.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 03-07-2025 23:00:34

Det er rigtigt som je_ns skriver, at holdes en lampe der lyser langs væggen kan der oftest ses forskelle i luminansen. Det skyldes som regel at der er brugt fru Petersens hattelak.  

Hvorfor lægge mange kalorier i forarbejdet og så sparer et par håndører i slutresultatet?

Jeg har tidligere nævnt maling fra Farrow&Ball, men Dyrups vægmaling er næsten i samme kvalitet når vi taler om vægmaling hvor der bruges en malerrulle.

Jeg  brugt kvalitetsmaling, gider ikke bøvle med de billige, som ofte skal have et par lag ekstra, for bare at se rimelige ud. 

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar!

Jeg endte med at fikse alle det små huller med spartel, inden jeg satte filten op :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også