Ændring af værkstef/garage til beboelse.

Hej, jeg går med en vild idé om at ændre værksted/garage (40 m2) til multirum/stort ungdomsværelse. Der er desværre det "lille" men at det er sammenbygget med naboens carport/værksted. Jeg har hørt det er nærmest umuligt at få godkendt mht. brandkrav, men nu tænkte jeg at der måske var nogle herinde der havde prøvet noget lignende? Det er en dobbeltmuret værksted/garage og jeg havde tænkt mig at isolere ekstra meget op af naboens mur. Men vil man kunne få det godkendt, det er det store spørgsmål? Vh. HSH_74

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det skal du ikke regne med , beboelse må ikke ligge i skel !

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Er ret sikker på at mindste afstand for beboelse til
skel er 2,5 m.

Søren O
Og højden bliver umulig ift skel, krav, isolering mv. 
Hvofor ikke bare et hobbyrum med en sofa,hvor man  tilfældigvis falder i søvn.
Som andre er inde på vil det som undgangspunkt (uen at vide mere) ikke kunne lade sig gøre at få godkendt til beboelse. 
Hvis du vælger at brugee det til det alligevel vil jeg foreslå at du for komfort og sikkerhedsskyld ser på miljøsanring og  kravene i BR 18 mht brand, daglyslys/komfort, isolering og luftudskiftning.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Annonce
Problemet er hvad bliver "barnet kaldt"
Det må ikke blive betegnet med navne der hører ind under beboelse, f.eks. stue, værelse eller lignende.
Du må godt betegne det som f.eks. disponibelt lokale/rum.
Hvad du så, alt andet lige, har eller gør i dette er lige meget.
GSH skrev den 27-06-2025 16:15:24

Problemet er hvad bliver "barnet kaldt"
Det må ikke blive betegnet med navne der hører ind under beboelse, f.eks. stue, værelse eller lignende.
Du må godt betegne det som f.eks. disponibelt lokale/rum.
Hvad du så, alt andet lige, har eller gør i dette er lige meget.

Tror en del sådanne kaldes kontor

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for alle svar. Tænker det bliver vejen frem bare at lave et stort rum som så kan bruges til det man lige har brug for, uden at det bliver registreret noget sted.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis