Kunstgræs direkte på træterrasse

Hej ønsker et grønt lille stykke på min imprægneret træterrasse.. hvordan beskytter jeg bedst mulig brædderne under så de ikke står under konstant fugt? Det er kun mellemrummene mellem terassebrædderne hvor vandet kan dræneres ? Nogle tips? Kan jeg sømme kunstgræsset fast med søm med stort hoved ala pap søm eller er der bedre måder?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg fraråde. Du kan muligvis lave en vandtæt membran, men stående fugt kan du ikke forhindre.
Det kommer jo meget an på om der er luft under brædderne. Er det tilfældet så sker der ikke noget da det tørrer nedefra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg er ikke enig. Er der direkte kontakt mellem kunststoffer (i dette tilfælde kunstgræns) og træ er en udtørring umulig.
Trådstarter oplyser at det gælder trykket træ og så taler vi om fyrretræ. I Danmark forhandles kun fyr som trykket træ.

Dette er udgangspunktet:
1: Fugtresistente kunststoffer er om muligt den ringeste løsning til ventilation i forbindelse med træ.
2: Kun lærk har under danske forhold mulighed for at forhindre råd såfremt det konstant holdes fugtigt, men det er ikke tilfældet som jeg har forstået trådstarter.
3; Lærk er kun modstandsdygtig for fugt med et lavt indhold af ilt. 

Jeg har masser af erfaring med lærk der konstant er optugtet uden problemer med råd/nedbrydning. Tørring nedefra i konstruktionen som beskrevet har kun en kortvarigt kosmetisk effekt. Forslaget til en stabilisering er en teoretisk løsning helt uden evidens. 
Rantzau: Det er fint at komme med teorier om andre træsorter, men det har ikke meget relevans her. 
Trådstarter ønsker et lille stykke kunstgræs på en træ terrasse., og efterspørger en løsning på at beskytte træet under. 
​Naturligvis tørrer det nedefra hvis terrassen sidder i 2 m højde og frit tilgængelig Ja også i 0,5 m højde. Men den oplysning har vi ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Terrassen er cirka 30-40 cm over jorden med fri luftpassage på 2 sider.. og meget vind fra den ene side
Annonce
Giv terrassen ekstra træbeskyttelse i det område hvor du vil ligge kunstgræs, når træbeskyttelsen er helt tør, ligger du bare dit kunstgræs, og du kan udmærket hæfte det med papsøm, eller rustfri klammer.

Og det er jo ikke sådan at brædderne rådner væk på et år eller 2, ja måske forringer det slet ikke levetiden?

Jeg har ikke erfaring med kunstgræs på terrassebrædder, og det lyder heller ikke til der lige er andre med erfaring der har budt ind..

Værst tænkelige senarie er du skal skifte brædderne under kunstgræsset, men det er jo heller ikke nogen uoverkommelig opgave.

Vi prøver igen, i morgen --
Ude foran min garage er der et stykke beton hvorfra der sprøjtede vand op på porten. Her lagde jeg et stk kunstgræs. jeg var lige ude og kigge på det. Det var knastørt. med beton under og ikke noget luft.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Okay så får det et lag terrasse beis/olie og så prøver jeg. Der er som sagt lidt luft cirkulation under og terrassen samtidig med at vandet fra kunstgræsset kan trække ned igennem de cirka 0,5cm mellemrum mellem hvert terrassebræt 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også