Afløb hjælp til en bedre løsning

Hejsa

Jeg har et 40mm rør op af gulvet, hvor jeg har tilsluttet vaskemaskine, opvaskemaskine og tørretumbler..
Jeg er ikke helt glad for setup'et som det er nu, selvom det egentlig har fungeret ok..
Jeg har lige skiftet vaskemaskinen, og fik trykket slangen for langt ned, så der rendte vand ud, da den tømtes..

Det i ser på (det håbløs dårlige!🤣)foto er en 40mm studs det kommer op ad gulvet, heri er to forgreninger oveni hinanden (i alt giver det tre huller) med hhv. Afløbsslangen fra vaskemaskine, ​oovaskemaskine og tørretumbler (den sidste er ikke i, på billedet)

Har I gode bud? 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En løsning kunne være at føre de nederste tilkoblinger op i samme højde som det øverste(eller højere). Det gøres med et par 45 grader bøjninger og et par stumper rør. Evt. neddrosling til ø 32 mm.
Så kunne du sætte en skrue eller øsken i vægen ca. 5 cm. over rørenderne, så du kan “stripse” slangerne fast.

Søren O
sæt en 45 bøjning og et stykke rør i hver gren , så de alle kommer op i samme højde
og evt en reduktion i hvert rør , der lige passer til slangerne
Tak for input. 
Det giver super god mening at sikre de ikke mødes, i forgreningerne. og så reducere til 32mm, så de ikke så let popper ud🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis