Batterier 18v

Er det muligt at få liv i 18v batterier som ikke har været i brug i mindst 2 år. Har haft dem sat til ladning i 24 timer, men den ene er der 13v på den anden sker der olde en skid med. 

Fj
Er det muligt at få liv i 18v batterier som ikke... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Enig med discrusio, bortset fra det med at det skal være en ‘laboratoriestrømforsyning’. Jeg byggede til svendeprøve for ca 50 år siden en strømforsyning med variabel både spænding og max strømjustering, den ville kunne gøre det foreslåede.
Det er en ret simpel strømforsyning, men det kan sikkert ikke svare sig at købe sådan en i forhold til et nyt batteri.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 27-06-2025 11:12:23

Enig med discrusio, bortset fra det med at det skal være en ‘laboratoriestrømforsyning’. Jeg byggede til svendeprøve for ca 50 år siden en strømforsyning med variabel både spænding og max strømjustering, den ville kunne gøre det foreslåede.
Det er en ret simpel strømforsyning, men det kan sikkert ikke svare sig at købe sådan en i forhold til et nyt batteri.

En laboratoriestrømforsyning er i min forstand blot en strømforsyning med variabel spænding og strømbegrænser, så vi er nu helt enige.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis