Strøer til træterasse

Skal igang med at bygge træterasse omkring 2 sider af huset og har et par spørgsmål, som I helt sikker kan assistere med.

1. Kan man uden problemer ligge reglar 45x95 på den brede side, når jeg har understøtning for hver 60 cm og 40 cm mellem hver strøer - ved godt at styrken ligger på den "høje" side.

2. diskuterer stadig lidt med mig selv om brædderne skal mødes i en vinkel omkring hjørnet af huset eller om jeg skal lade dem fortsætte med lige linier der følger huset på den lange side af terassen. (der kommer til at være en niveau forskel på et trin i dette hjørne grundet stor forskel på have niveauet)
Den lange side af terassen bliver ca. 8 meter og rundt om hjørnet bliver der et gang/ sidde areal på 2.5m bred og 5-6 m lang i 3 niveauer.

Har prøvet at lavet et par tegninger som jeg håber er til at forstå.

Hvad mener I?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens lade reglar ligge ned med den understøttelse.
Du har tegnet hjørne samlingen ( i 2 niveauer ) sådan lidt midt imellem ligeud og gering samling. 
Jeg ville lade den store terrasse gå ligeud, så det øverste niveau bliver et trin. Den kan måske være ca. 30 - 40 cm bred og midterste plateau så  lidt længere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 25-06-2025 12:28:43

Du kan sagtens lade reglar ligge ned med den understøttelse.
Du har tegnet hjørne samlingen ( i 2 niveauer ) sådan lidt midt imellem ligeud og gering samling.
Jeg ville lade den store terrasse gå ligeud, så det øverste niveau bliver et trin. Den kan måske være ca. 30 - 40 cm bred og midterste plateau så  lidt længere. 

Ikke nogen dum ide. Vil lige prøve det af. Vi skal nemlig have det til at passe med en blok stenmur og græsplæne, det ligger lidt højere.. det er et stort puslespil med en meget skrå have 😔

Ville du lade alle brædder følge den lige linje - også omkring hjørnet. 
Jeg ville nok lade alle brædder ligge i den samme retning. 
På den store terrasse paralle med huset og på de små ud fra gavl. Så får du ikke endetræ ud imod kanten på trinene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 25-06-2025 23:58:37

Jeg ville nok lade alle brædder ligge i den samme retning.
På den store terrasse paralle med huset og på de små ud fra gavl. Så får du ikke endetræ ud imod kanten på trinene. 

Det var nemlig også min bekrymring. 

Tak for sparring. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også