Jeg er ved at bygge et halvtag, som fastgøres til husets murstensvæg med en rem i ca. 3m højde. Remmen fastgøres til muren med gevindstænger og tokomponent forankringsmasse for hver 1,5m. Der skal lægges et klart plasttag (bølgeplader) ovenpå. Planen var at anvende en trykimprægneret rem, men jeg er kommet til at bestille en rem, som ikke er trykimprægneret.
Løsning 1:
Jeg overvejer nu, om jeg skal sætte skiver på begge sider af remmen, dvs både mellem mur og rem, og mellem rem og møtrik, således at remmen holdes fri ad muren med 1-2mm. Formålet hermed skulle være at evt. dryp / nedsivende regn, som måtte slippe ind i overgangen mellem bølgeplader og mur, kan løbe ned ad muren og bag om remmen, således at remmen holdes tør og ikke rådner. Ville det fungere, eller vil remmen slå sig, når den ikke er spændt ind til en plan flade? Remmen er 45mm x 145mm og 4,5m lang.
Løsning 2:
Alternativt vil jeg fastgøre remmen plant med murværket og tætne overgangen mellem murværk og bølgeplader med dertil beregnede alu-tætningslister/fugemasse. Lidt mere besværligt.
Hører gerne hvad I tænker. På forhånd tak.