Kuffert med gode hjul

Savner lidt et godt under forum, men nu prøver vi her.

Vi har brug for kufferter med 4 gode hjul under. Vores behov er noget anderledes end blot at køre 20 m på lufthavnens blanke fliser eller hotellets tæppe.

Når vi er på tur så er det >1 km’s gang henover fortove, brosten og asfalt ned til toget. De bliver slidt op i løbet af et års tid.

Findes der mærker der er mere terrængående? Eller reservehjul man kan sætte på?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah, hvis man vil have mere så koster det mere.
Hvis dette lyder fristende: “Alle Samsonite Proxis kufferter du køber hos Copenhagen Luggage kommer med 10 års Worry-Free service. Der bliver ikke stillet spørgsmål i tilfælde af at du har brug for at få kufferten repareret, garantien inkluderer skader på kufferten fra f.eks. luftfartsselskaberne, og hvis der skulle være de mindste problemer med hjulene, så bliver hjulene bare skiftet gratis, så kufferten kører som ny igen”, så læs ​her
Spring bare det hele over hvis 3.599,- er for meget.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Køb en "pensionist indkøbsvogn" og modificer den så den kan virke som en slags sækkevogn på kufferten.
Det fungerede fint for min svigermor i årevis. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
JohnLarsen skrev den 23-06-2025 17:55:16

Tjah, hvis man vil have mere så koster det mere.
Hvis dette lyder fristende: “Alle Samsonite Proxis kufferter du køber hos Copenhagen Luggage kommer med 10 års Worry-Free service. Der bliver ikke stillet spørgsmål i tilfælde af at du har brug for at få kufferten repareret, garantien inkluderer skader på kufferten fra f.eks. luftfartsselskaberne, og hvis der skulle være de mindste problemer med hjulene, så bliver hjulene bare skiftet gratis, så kufferten kører som ny igen”, så læs her
Spring bare det hele over hvis 3.599,- er for meget.

Jaeh… det svarer jo til 10 års forbrug af almindelige kufferter. Så prisen er jo ikke helt unfair. Men det var nok billigere hvis man kunne skifte hjulene på de billige kufferter. 

Min søn har en samsonite den kunne han købe nye hjul til. Jeg har en delsey ( køb ikke det mærke) hvor hjulene ikke holdt selvom den kun havde været en tur i berlin og wuppertal. egentlig var der 5års garanti, men jeg havde ikke kvittreringen. Men jeg havde gladeligt selv betalt hjulene, med de fantes ikke som reservedel. Så købte jeg en stang nylon og drejede nogle hjul selv. Men de støjer lidt mere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Samsonite er kram. Men vær opmærksom på deres vægt. De billigste vejer typisk en del mere end de dyre (og har ikke to rum med lynlås), hvilket hurtigt begrænser deres anvendelighed, når grænsen går mellem 18-22kg, hvis kufferten vejer 3.5kg
Annonce
GodeVen skrev den 24-06-2025 09:38:52

Mon disse hjul passer til den viste kuffert?
https://fyndiq.dk/produkt/universal-par-trolley-kuffert-bagagevogn-svingbar-ea1483abd31b4622/

Det kan godt tænkes... Jeg må hjem og måle efter. Alternativt så er der https://fyndiq.dk/produkt/kuffert-hjul-bagage-kuffert-reparation-hjul-heavy-load-50mm-m-d35f4c8276c8470a/ og https://laglappen.dk/produkt/reservehjul-til-kufferten/

Jeg måler, bestiller (hvis der er noget der ser ud til at passe) og opdaterer når jeg jeg har gjort mig nogle (bitre) erfaringer :-)

Endte med at købe disse: https://laglappen.dk/produkt/reservehjul-til-kufferten/

Hvor længe de holder ved jeg ikke. Nåede at montere to før vi kørte en lille tur på samlet set 4 km henover fliser og asfalt med dem. Så der er 3 billeder. Et med et af de gamle hjul, et friskt monteret og et med nyt med 4km eller cirka 25.000 omdrejninger på omdrejningstælleren.

Tilføjelse: Jeg håber de holder længe. For prisen for 4 stk inkl levering er næsten hvad man kan købe en skravlet “engangskuffert” for i supermarkedet. 
Det bliver spændende at høre om de holder i længden.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis