Male aftræksslange

Jeg vil gerne male den øverste del af aftræksslange til min emhætte. Så man kan se på billedet, så er den blevet malet før, men ikke særlig godt. Jeg tror slangen/ røret er af tynd metal.
Jeg er nu i tvivl om, hvilken slags maling jeg skal bruge, da røret jo vil blive lidt varmt af mad-osen.
Er der noget, der har et svar?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min løsning ville være at give røret en ny indpakning, væv klippet i baner og snoet om røret. Flere lag. Kanterne vil blive synlige, så lidt spartelmasse påført med hænderne(kan ikke komme i tanke om bedre værktøj), let fin slibning, og så maling.
Hvilken type der er bedst til lidt temperatur ved jeg ikke, men det gør farvehandleren.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Denne malinger binder på alt, også maling af nonneinderlår.  

Husk bare at matterer overfladen med ståluld no. 0000 (rotten stone.)

En helt anden ting. Når du nu er ved at rode med det, så prøv at du kan rette det ud og undgå alle de knæk. Jo færre bøjning, jo bedre træk. den første 90 gr bøjning ud af væggen kan nok pilles ud/drejes. og så er det også nememre at male 
Inden du maler, kunne du overveje at ændre rørføringen. Det er ikke dig, der har lavet den klamperføring af rørene, vel.
Se kimcarlsens indlæg. Der gives anvisning på ændring af rørføringen. Du behøver ikke tænke på udsugningstemperaturen. Den bør ikke være ret meget over rumtemperaturen.

fase
Som de andre skriver så få rettet rørene ud. Som det er der vil flowet være stærk begrænset samtidig med det vil støje.
​Det fleksible stykke skal være så kort som overhovedet muligt.

Rørene til en emhætte bliver aldrig mere end 30 grader varme, så al maling kan bruges. Alm. vægmaling kan sagtens binde, og giver den mindst synlige løsning da det så har samme struktur og farve som væggen.

Selvbygger med stort S. 
​I ​det mindste ​gik man amok i Gaffa og ikke wd40 😁😂
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også