Hej alle,
min kæreste og jeg har købt lejlighed på 68m2 og vil gerne lave nogle ændringer/renoveringer. Jeg håber at nogen vil dele lidt ud med erfaringer, viden mm.
Lejligheden er generelt i god stand, men der er nogle ting vi gerne vil lave. Herunder
- rive væg ned i soveværelset (gipsvæg)
- rive køkken ud og rive halv væg ned mellem køkken og stue, for at kunne lave køkken-alrum (gipsvæg). Herunder flytning af en radiator.
- Sætte nyt HTH-køkken i det nye køkkenalrum
- Lægge nyt gulv (formentlig noget træ/parket med kliksystem). Det ser ud til, at det måske kan lægges ovenpå det nuværende gulv (noget ældre vinyl eller lineoleum), da det er rimelig jævnt (det skal vi dog lige undersøge nærmere).
- Male, rengøring mm.
Som udgangspunkt tænker vi at lave det hele selv, undtagen arbejde der har at gøre med vand eller el. SÅ jeg tænker vi skal have elektrikere/VVS'er til at lave
- fikse el/kabler i de nedrevne vægge
- fikse/omlægge eventuelle vandrør i de nedrevne vægge (her tænker jeg især på væggen mellem stue og køkken)
- tilslutte hårde hvidevarer
- flytte radiator
Jeg er ikke håndværker, men ville påstå at have hænderne skruet nogenlunde fornuftig sammen. Derudover er jeg villig til at lære og lægge tid i det.
Er der nogle der har erfaring med et lignende projekt?
Er det realistisk som ikke-håndværer (nedrivning af vægge, lægge gulv, sætte HTH-køkken op)?
Hvilken tidsramme skal jeg forvente? - Det synes jeg er super svært at vurdere.
Håber nogle vil dele lidt ud med viden eller erfaring :)
På forhånd tak.