Behov for forstærkning af trampolinhul

Kære alle

Jeg har lige fået gravet et hul i haven til en ny trampolin. Alt var godt, indtil jeg begyndte at samle trampolinen og opdagede at den skrumpede noget, i forhold til da den stod som bar ramme. Dette indebærer at benene på trampolinen nu har trukket sig relativt tæt på hullets kant, især langs siderne. Trampolinen er oval med mål 520x345 cm.
Jeg vil skønne at der ved halvdelen af fødderne, er cirka 5-6 cm fra foden indtil hullet starter. Jorden under virker dog kompakt og leret. Se billeder.

For jer der har erfaring med dette - tror i det holder? Bør jeg forstærke allerede nu - hvis ja, har i så nogle relativt nemme og billige forslag?

På forhånd mange tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er den banket ned i dertilhørende jordspyd? Hvis ja, så holder det. Hvis nej, så pas. 
Kan man ikke banke nogle jordspyd ned ved hvert ben, og så fastgøre ben til spyd ved at binde med noget passende metaltråd?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 22-06-2025 09:13:05

Kan man ikke banke nogle jordspyd ned ved hvert ben, og så fastgøre ben til spyd ved at binde med noget passende metaltråd?

Vores står med i sådanne nogle jordspyd. Jeg vil tro det krævede en 150kgs løft pr ben for at få dem frie. Det var absurd hårdt dødløft i haven 😂

Vi satte dem fast ved at placere >300 kg mænd og hoppe i takt. Jeg tror huset blæser væk før trampolinen.

(Og ja, det er en tåbelig løsning, for jeg kan slet ikke fjerne ukrudt under den nu 🥹)
Tak for svarene.

Altså jeg har fikseret den i jorden med de pløkker der medfølger, de er ca 20-30 cm lange.

Tror min primære bekymring er at kanten skrider ned i hullet og trampolinen synker. Den føles relativt sidestabil så tror ikke den rykker sig.
Ville bruge nogle jordskruer, og iskrue dem i en vinkel lidt væk fra hullet..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis