Nok mest til ThomasB

Hvad kører dette forum på, her mener jeg

Styresystem/webservertype.

1) Hostes den ude i byen.
2) Hvilken type SQL server.

Jeg spørger, fordi jeg sikkert har lidt flere spørgsmål hvis du svarer rigtigt.

MVH -

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du har rigtigt opdaget, at det ikke er min stærke side, men jeg kan dog svare så meget, at hvis du kigger nederst på siden er det phpBB 2.0.4 og det hostes i byen, men har til gengæld næsten 100% oppetid. Jeg har ikke opserveret, at vi har været nede efter vi skiftede i forbindelse med det nye layout og også kun ganske få gange inden.

Resten på ThomasB svare på.

Mvh. JørgenE
Kan se der hostes lav det selv ude i byen (hvor du sikkert ikke er admin). Men måske du har prøvet det andre steder (hjemme i sommerhuset biggrin ).

Data :
RH9
MySQL 4.018
php version 4.3.4
phpbb seneste version 2.0.4
Apache 2.0.40.

Der er check på kontoerne på mysql serveren mener jeg.

Det der sker er under installationssriptet af phpbb, siger scriptet at den at den ikke kan oprette tabellerne. Pisse irriterende. Jeg har fået det til at virke på iis/php/sql2000 men vil hellere om det kunne virke på RH/apache/mysql.

Problem jeg har oplevet er :
Når man tager en installering af RH9, uden mysql og uden httpd, så er det ikke nemt at hente de nyeste pakker og installerer dem. De havner overhovedet ikke samme sted som rpm pakkerne, men det er jo et gammelt irritationsmoment, som jeg allerede oplevede helt tilbage til slackware v. 0.00009.

Jeg har selvfølgelig prøvet med en custom installation med alt hvad rh9 tilbyder af versioner, men det giver det samme resultat.
Har du haft problemer med noget af samme skuffe.

Jeg har prøvet med linolie og korn 40 det hjalp heller ikke.

Måske du kan anbefale en installationsprocedure, eller en distribution der bare virker. Jeg er mest til RH, der har jeg været med siden v.4, og kender lidt mere til dens finurligheder.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Prøv FreeBSD. Det er lidt anderledes end RH, men det fungere fremragende.

ThomasB, husk nu at opdatere din phpBB ik? Der er nogle grimme sikkerhedsfejl i de tidligere versioner.

Mvh

Ralph
Kan Thomas ikke, vi hostes ude i byen kan jeg se. Ved selvfølgelig ikke om webfirmaet er ejet af ThomasB.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis