Vinduer med alt for lille fuge

Jeg har overtaget et hus, hvor bla helt nye vinduer ikke er blevet fuget endnu. 

1. Et vindue mangler indvendig opmuring, man kan se ind i hulrummet. Trykker jeg isolering ind og maser fugemørtel ind. Tørre og pudse op?

2. Hullet over vindurne er 90 bred, 5 cm i højden, 3 cm i dybden. Pudser jeg op eller lægger en kæmpe gummifuge?

3. Højre og venstre fuge revne er blot 0-2 mm!! Hvad gør jeg her? Nogen råd? 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Indvendig i siderne kan du lægge en mindst 1 cm tyk 12 cm bred flamingo strimmel op imod ydermuren (bryde kuldebro). Så murer du nogle stumper mursten ind, så der er fast underlag at pudse op imod. 
Et  bedre alternativ er nok at lave en inddækning af f.eks. fibergipsplade, krydsfiner eller mdf plade og der montere en smal gerikt / fladliste indvendig. Her behøver du ikke flamingo da der jo ikke er termisk forbindelse imellem inder og ydermur 
Så er det nok også bedst at fortsætte på samme måde over vinduet. Her kan du så sætte 2 lægte stumper fast, så har du noget at sætte plader fast i. 
Pladen kan sættes fast imod vindue med tynde trædybler, eller blot søm. Du sætter f.eks. 4 dykkere i kanten af den plade du har skåret til. Så klippes hovedet af så stumperne er lige lange ca. 1 cm Nu kan du holde pladen ind imod og give et par dask på kanten, og der vil være op mærket i vinduet karmen. Om du vælger dybler eller søm så er det bare at vælge rigtige størrelse bor 
Udvendig  kan du ikke komme til at fuge ind ved vinduet med så lidt plads. Men det er også ok at lægge en fuge "udvendig" på vindue, så det er skråt. På den måde er det tæt for regn og så syner det jo også lidt af at der en fuge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også