Slibe mursten

Hej kloge hoveder

Jeg har denne malede murstensvæg som tidligere ejere har forsøgt pudset og genmalet fordi der blev spildt en bøtte lim ned af den. Resultatet er dog bestemt ikke blevet godt.

Jeg overvejer at slibe området ned med excentersliber og genmale hele væggen, men har nogen her erfaring med om det ødelægger "murstensteksturen" som resten af væggen så fint har (se nederst til venstre på billedet).

Jeg forestiller mig også at der er noget savsmuldstapet ovenpå, som jeg håber at kunne lægge kun i det slibne areal uden det er synligt på resten af væggen...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil slibe med din excentersliber, skal du have noget "diamant slibepapir"  som dette der LINK

Synes det lyder som en dårlig ide med savsmuldstapet, så hellere bruge noget strukturmaling..

Synes også det ligner det er det der er brugt, men billedet kan jo nemt snyde..

Du får det pæneste resultat hvis hele vægen får en tur..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar je_ns. Du har da helt sikkert ret i at det er strukturmaling og ikke savsmuldstapet. Jeg antog bare det var savsmuldstapet da det er det eneste jeg kendte til.

Kan jeg slibe området ned og efterfølgende male hele væggen med strukturmaling, eller bør jeg slibe hele væggen ned og så male? (det er en stor væg!)
Tror sagtens du kan klare det med at slibe ujævnhederne væk, i det beskadigede område og så male hele vægen med strukturmaling.

Men en let slibning af resten af vægen, for lige at fjerne de værste knaster, var også en mulighed.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også