Afløbskværn til toilet

Hej jeg har en afløbskværn der pludselig ikke starter når den skal, jeg har for at udelukke fejlkilder afmonteret afløbsslangen, så den bare skyder det ud på græsset, når jeg så skyller med vand ud i toilettet starter pumpen ikke. Hvis jeg tager strømmen og sætter den til igen, starter den og kører ca 5-6 sek og stopper så igen. Så ved at gøre det et par gange, kan jeg godt tømme pumpen. Jeg har haft den skilt og renset, så der sidder ikke noget i pumpen nogle steder. Det er en setsan 3 pumpe, hvis det gør en forskel. På mig virker det som om sensoren bare ikke virker ? Jeg har renset det rør hvor sensoren går ned i, så det bør heller ikke være det. Er der nogen der kan hjælpe ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke sådan et toilet, men det lyder da som om nivuet ikke registreres, det vil nok typisk være stavelektroder, eller flydere der styre starten. Når den køre 5-6 sec når du tilslutter strømmen, køre den nok på tid, fra den modtager startsignal fra føler, og til den stopper.

Men der må jo sidde en lille styring af en slags, så tjek lige den om der evt er en sikring der er sprungen.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg er ikke sikkert på hvordan styring er indrettet. Men det er sikkert 2 elektrode følere som registrerer vandstigning. 
Så kører den netop 3-5 sec. Der er næsten med garanti ikke en sikring der er sprunget i den når den kan køre noget. 
Det er Dansk VVS import i Horsens som importerer dem så det er da en mulighed at spørge der.

(+45) 7564 4833
[email protected]
[email protected]

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis