Støj fra vandrør

Jeg oplever lejlighedsvis larm fra vores brugsvandrør, når der tappes vand på vores forskellige haner. Lyder som om noget tungt trækkes henover et gulv. Sådan en høj, bas, kortvarig lyd. Når den sker sprutter vandet typisk i den brugte hane. Altså tror jeg det kan være noget luft eller lignende.

Jeg har haft tømt vvb og centralvarmeanlægget for et stykke tid siden. Det er først herefter jeg har lagt mærke til lyden. Men det er jo ikke brugsvandet.

Hvad kan jeg selv gøre ift dette? Er der en oplagt årsag ud over mit gæt på luft i rør?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vandhanen sprutter, må det være luft. Jeg går ud fra, at du mener noget i stil med det man ofte oplever, når man monterer en luftblander efter at have afkalket den og så åbner for vandet.

Men hvor luften kommer fra har jeg ingen ide om. Hvis det kun har været der i kort tid, kan det skyldes rørarbejde i nærheden. 
GodeVen skrev den 18-06-2025 13:44:35

Hvis vandhanen sprutter, må det være luft. Jeg går ud fra, at du mener noget i stil med det man ofte oplever, når man monterer en luftblander efter at have afkalket den og så åbner for vandet.

Men hvor luften kommer fra har jeg ingen ide om. Hvis det kun har været der i kort tid, kan det skyldes rørarbejde i nærheden. 

Det er max sidste måned. Det sprutter som du beskriver men larmer også fra teknikrummet, hvor vandet kommer ind. Går det væk af sig selv og kan det være noget værre (a la utæt rør eller lignende)?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis