Københavner toilet

Vi har et lille “københavner toilet” i stueetagen af vores murermester villa.
Vi skal have udskiftet toilettet da cisternen har dens eget liv og kun virker sporadisk.

Men da det er et utrolig lille toilet, så vil vi selvfølgelig gerne have så lille et toilet som muligt.
rummet er ca 107cm langt, og toilettet går ca 55cm ud fra væggen. Med s-lås.
Jeg syntes at jeg har gransket nettet for toiletter nu. Men jeg kan ikke finde den rette løsning hvor toilettet ikke fylder det meste af rummet.

Er der nogen som har et bud på hvordan vi kan løse det?
Om det er med høj cisterne med træk og slip, eller et ganske normalt toilet, er ligegyldigt.
Umiddelbart kan det ikke være et væghængt med indbygget cisterne, da det også vil tage for meget plads.

På forhånd tak. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke den "forkromede løsning" 
Et forslag kunne være et hul i muren til naborummet så indbygnings delen sidder delvis i muren og delvis i naborummet. Ud over rod i naborummet indebærer det også at afløb skal flyttes i gulvet. 
Ellers må du have repareret cisternen, så den virker ordentlig. Den kan jo tages ned og gennemgås for at se hvad  problemet består i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Måske har du plads til "Ifö Sign kompakt toilet" 605mm i længeden. Ellers kan man jo stadigvæk købe retro træk og slip toilet. ​

Det duer ikke rigtig med at få noget indbygget desværre.

Vi vil faktisk rigtig gerne gå med et træk og slip igen. Men dem som jeg kan finde er over 70cm
Nuttet toilet.
Men da det er cisternen, der er problemet, er det så ikke nok at skifte den?
Annonce
Det findes også som nye. Bl.a. hos Bellistri i Bredgade.
Mini me: Ja det har jeg også kigget på. Men det er med S lås, desværre.

Tubal. Ja det er cisternen der kun virker til tider. Men nede i selve kummen er hele emaljen gået af. Så det ser konstant ret klamt ud nede i. For at være helt ærlig.
Jeg har prøvet at snakke med nogle som normal genopretter emaljen på gamle badekar. Men de kan ikke klare et toilet da der konstant vil være vand her.

Rantzau. Det ser rigtig fint ud. Men jeg kan ikke finde nogle mål på det. 
Både Sekelskifte og Bellistri har toiletter med afløb både gennem væg og gulv. Sekelskifte kender jeg ikke, men Claudi Bellistri kender jeg særdeles god (Vi har drukket mange kopper kaffe i baglokalet mens inspektøren passede butikken).

Han kan skaffe de eksakte mål, og lur mig om ikke Sekelskifte kan det samme.
Rantzau: Altså de eksakte mål på selve kummen?
Det var klart et forsøg værd at tage fat i en eller flere af dem for at høre hvad der kan lade sig gøre.

Tak for hjælp alle sammen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis