Kompressor utæt

Jeg har kompressor der fint laver tryk, men luften fiser ud når den stopper.

Det kommer fra det markerede sted på foto.

Er det kontraventilen eller pressostaten der er defekt og kan de nemt skiftes.

Mvh. Ole
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at spænde omløberen?
Ja, men den er ikke utæt i mens kompressoren kører

Mvh. Ole
Det lyder bestemt som en defekt kontraventil, den der sidder fra kompressoren og ned til tanken..
Måske det bare er en O-ring der skal skiftes, men det kan også være en gummikugle.

Den her "klump" ligner et kontraventil hus-

Vi prøver igen, i morgen --
Helt sikkert kontraventil. 
Trykafbryder skal lukke luften ud af røret som går fra kompressor til tank. Den holder åbent indtil trykket er faldet til start tryk. Det er så kontra ventilens opgave at beholde det opnåede tryk i tanken. 
Du kan nemt komme ind til kontraventil ved den stære skrue i enden af "klumpen" Husk at tage trykket af tanken først ellers er det ikke sikkert du kan finde kuglen og andre løse dele. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nu fik jeg endelig tid til at skille den ad, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter.
Kan i ud fra foto se om den fejler noget.

Mvh. Ole
Annonce
Det er “plastikdimsen” på det første billede, der skal lukke tæt med ventilsædet på det næste billede. Prøv af rengøre “plastdims” og ventilsæde med en klud. Der sidder sikkert en pakning i ventilsædet - tjek om den er i orden. ​

Søren O
Ja jeg undrede mig også om der ikke skulle være en pakning, men det er der ikke.

Mvh. Ole
Tænker det hjælper hvis du pudser messingsædet blankt med fint sandpapir, at det så kan blive tæt.

Men det ville jo være ideelt hvis du kunne finde en reservedelstegning, så kan du jo se om der mangler nogle dele.

Tror ikke det er så sandsynligt men der kunne jo have siddet en O-Ring i rillen i sædet på ventilen..
​​​​
Ellers ser det ud til du kan ​købe en ny plastdims hos Temu for 11 kroner ​​LINK​​​

Eller en helt ny ventil

Ja det er vist det nemmeste at købe en ny.

Tak for input

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis