Afløb fra køkkenvask 50 mm

Hejsa,

Jeg er ved at bygge nyt køkken og lavet nyt afløb fra køkkenvask som går ned til kælderen. Der er 135 cm fra afløbet ved vask som går under gulvet og over til væggen. Der er et samlet fald på 11 cm, så fald burde være ok. Tror bare jeg har sat bøjning (87 grader) forkert sammen med afløbsrør.
Nu har jeg kun et nippel der stikker op af gulvet. Jeg kan jo bruge en erstatnings muffe fra gulv og op i vaskeskab. Men vil bøjning holde tæt i gulvet eller skal jeg skære op i gulvspånplade og ændre det?
På forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor stikker muffeenden ikke op af gulvet? En bøjning og en skydemuffe kan redde situationen, så du enden med en muffeende til røret fra vasken. Det er lidt fusk, for normalt skal vandet løbe ind i muffeenden.

fase
Enig og jeg havde sat det sammen modsat desværre. Ja vandet burde løbe ind i muffen.
Jeg har købt en erstatningsmuffe som jeg går ind i røret der kommer op af gulvet. Men er mere nervøs for bøjningen i gulvet. Vil den holde tæt eller skal jeg skære op i gulvet og udskifte bøjning?
Jeg tænker ikke det er et problem, hvor der anvendes samlemuffer/skydemuffer er det jo samme situation. 
Som jeg ser det stikker der for lidt rør ovenud, til at en muffe kan sidde rigtig.
Så du skal save ud i spånpladen, så muffen kan komme langt nok ned.

Jeg ville ikke bruge en skydemuffe, da man skal være meget omhyggelig med at den sidder lige midt over samlingen.
En almindelig muffe skal rørene bar skubbes ind til de ikke kan komme længere..

Vi prøver igen, i morgen --
Trådstarter vil jo også bruge en indstiksmuffe hvilket er helt fint.
Annonce
Der er noget der hedder en erstatningsmuffe - måske den kan bruges:
https://www.lavprisvvs.dk/wavin-50-mm-pp-erstatningsmuffe-graa-1000407980?gad_source=1&gad_campaignid=21095046906&gbraid=0AAAAAD_pOgU6f3N5_q5j2fyIAwhleKHpH&gclid=CjwKCAjwpMTCBhA-EiwA_-MsmdvPH0DYM_nuYXn6pWL4H3wsesmgebyGCG2TONE3J8D0amuUeoTuMhoCuC0QAvD_BwE
Haderslev1234 skrev den 17-06-2025 09:31:04

Enig og jeg havde sat det sammen modsat desværre. Ja vandet burde løbe ind i muffen.
Jeg har købt en erstatningsmuffe som jeg går ind i røret der kommer op af gulvet. Men er mere nervøs for bøjningen i gulvet. Vil den holde tæt eller skal jeg skære op i gulvet og udskifte bøjning?

det skal di ikke være nervøs for

er de samlet ordentligt er det helt ligegyldigt hvad vej den vender
at det altid skal løbe ind i muffen , er noget nogle amatører har fundet på
havde det været de gamle betonrør eller støbejern var det en helt anden sag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis