Træterrasse: Orientering af strøer

Jeg planlægger at bygge en træterrasse på ca. 6,5 × 5 meter. Jeg har en eksisterende fliseterrasse, som ville gøre mit liv en del nemmere at bygge ovenpå. Men da jeg kun har ca. 9–9,5 cm fra flisens overside til bundkarmen af min terrassedør, er byggehøjden begrænset.

Derfor overvejer jeg at lægge strøerne (45 × 70 mm) fladt – altså med 45 mm i højden og 70 mm i bredden, i stedet for at stille dem på højkant som på vanlig vis. 
Strøerne kommer til at ligge direkte på fliserne (evt klodset op). Afstanden mellem strøerne bliver ca. 40 cm c/c for at kompensere for den mindre stivhed ved at lægge dem ned. 

Er der noget i vejen for at gøre det på denne måde - vil gerne undgå at skulle grave ud :) 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Har gjort det samme, virker fint. hvis der er lunker i flisebelægningen så sørg for en klods :)

Det er godt lige at få træet løftet fra ​flisen, så holder det længere, tagpap, små kiler eller andet ​plastik kan bruges

Mads
Det giver ingen værdi at øge antallet af strøer da det er de enkelte strøer der skal være stive. Sørg for at få klodset strøerne rigtigt op for hver 40 cm med murpap og/eller plastklodser så skal det nok fungere.

Selvbygger med stort S. 
sagt på en anden måde De øverste "gulvbrædder" er ligeglade med om strøer ligger ned eller står op. Så du må gerne gå længere ud i afstand , Hvor meget kommer an på hvad du vil bruge.
Når strøer ligger ned så skal de have lidt flere understøtnings punkter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Rent praktisk, hvordan virker 45 mm brede strøer ved samlinger, når der skal skrues 3 cm fra endetræ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også