Fliserens med BLOCK BLITZ

Da vi købte nogle ting til haven lod jeg mig friste af et tilbud på fliserens Block Blitz. Personalet havde anvendt midlet og fremviste egne billeder.

Jeg er ret nysgerrig især da midlet påstås at være miljøvenligt.
Pulveret der skal opløses i vand består til min forundring af  kaustisk soda og vandglas.
Ok, kaustisk soda er en stærkt ætsende base og vandglas forsegler porøst materiale.
Midlet er længe om at virke…. Står der i vejledningen, og først når det efter tørring får regnvand, endelig ikke vand fra hanen.
Jeg fik fejet fliserne grundigt før jeg bragte væsken ud med spredebom på vandkanden. Det passede med to x10 l til 30 m2. Jeg har 120 m2 , så  4 pakker til 400 kr ialt.
Nu venter jeg spændt på resultatet ….. der står at det kræver tålmodighed.
Jeg er ikke imponeret over de skrappe  midler, kaustisk soda og våde dyrepoter ?
Tror ikke at jeg havde købt det, hvis jeg havde tydet indholdet før køb.
https://strikingeshave.blogspot.com/2015/11/fliserensning-med-nilfisk-patio-cleaner.html
Hvem har erfaring med Blitz Block?
Jeg burde nok have holdt mig til Patio Cleaneren.
Ingeborg

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare køb alm. kaustisk soda og spar 75%.
Ja, det var også min tanke, men vandglas i pulverform? Hvor køber man det.
Det er  jo det middel, der forsegler.
Da vi for 20 år siden fik skiftet vore sålbænke ud til mursten sagde mureren at de hurtigt ville blive grimme. Det imødegik jeg straks ved at mætte dem med vandglas. De er stadigvæk som nye.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Kender ikke produktet..
Men de må have gjort noget ved den kaustisk soda, for det er normalt noget krads stads, men selvfølgelig er det tyndet tilstrækkelig op er det måske det..

Men når det alligevel skal opblandes med vand, kan du vel godt bruge almindelig vandglas i flydende form.

Der findes i øvrigt mindst 3 forskellige slags vandglas, du kan læse om dem her.  LINK

Men du kunne jo også fortsætte med patiocleaneren, også efterfølgende behandle med vandglas.

Men det kunne da være spændende at høre om Block Blitz, er super effektivt, så håber på en tilbagemelding.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis