Er det bare Celotex?

Hej.

På indvendig side af ydervæggen i stuen er der efterisoleret og påsat hvad jeg vil tro er ganske almindelig Celotex - men her bag ved radiatoren er der sådan en plamage her af hvid i et mere lysebrunt felt.

I den her tid med alt den snak om asbest osv. blev jeg bare nysgerrig omkring det - Er det her hvad man der kaldes en "træfiberplade med asbest"? i forhold til Byggestyrelsen skulle det være en træfiberplade med pålimet asbestpap.
I følge Byggestyrelsen skulle asbestpap ligne "groft sækkelærred".

Jeg kan bare ikke finde billeder af sådan en plade ej heller asbestpap/papir.

Syntes dog at det virker besynderligt at der kunne skulle være noget lige netop der.
Resten af pladen ligner jo almindelig opslagstavle.
Og hvis er ude i at man har revet overfladen af for at fjerne asbesten (hvis det er det), hvorfor har man så ikke fjernet pladerne i stedet for?.

Kan I vurdere hvad det er? ​
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Synes nu ikke det ligner asbest..

Men eneste sikre metode, er at få det testet for asbest.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak   - Jeg ved godt at en test er det bedste - men i og med at det er bag en radiator, og det er ret svært at komme til få noget materiale ud, så ville jeg bare høre hvad jeres vurdering var. Hader asbest... 

Jeg har et par billeder mere fra en anden radiator.

Altså man kan tydeligt se den brune farve i tværsnittet i pladen hvilket jo tydelig ligner en Celotex eller træfiberplade.

Men jeg er lidt i tvivl om den struktur der er i overfladen - så lidt stribet/præget agtigt. altså der er ingen vaffelmønster godt nok.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis