Utæt under håndvasken

Jeg har af et par omgange kæmpet med at få tætnet gevindet, hvilket ser ud til at være lykkes. Jeg har dog i processen formenlig fået ødelagt åbneren (se billedet), da det hele tiden drypper ud af denne del. Jeg har været helt komfortabel med at lave gevindet, da jeg har kunne lukke med netop denne, nu ødelagte, åbner. 

Hvis jeg ikke skal ringe efter VVS'eren, hvilken del skal jeg så have fat i? Og det er vel nødvendigt at lukke helt for vandet i køkkenet/huset (aldrig noget jeg har gjort før).
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke kun håndtaget på ventilen, der er smadret?
Hvis det er tilfældet så kunne du jo lade den være, og bruge en polygriptang eller lignende hvis den skal lukkes engang.

Eller køb en ventil magen til (du kan sikkert nøjes med udgaven med kun 1 udgang) og så afmontere håndtaget og sæt det på den eksisterende ventil.

Vi prøver igen, i morgen --
havde du brugt pakgarn i stedet for gevindtape , ville den have været tæt i første fordøg
bredker skrev den 14-06-2025 11:02:23

havde du brugt pakgarn i stedet for gevindtape , ville den have været tæt i første fordøg

Jeg startede ned pakgarn i første omgang og har bedre erfaring med gevindtape. Men det er ikke dér vandet kommer ud.

je_ns skrev den 14-06-2025 10:52:44

Er det ikke kun håndtaget på ventilen, der er smadret?
Hvis det er tilfældet så kunne du jo lade den være, og bruge en polygriptang eller lignende hvis den skal lukkes engang.

Eller køb en ventil magen til (du kan sikkert nøjes med udgaven med kun 1 udgang) og så afmontere håndtaget og sæt det på den eksisterende ventil.

Det er det helt sikkert, men den lægger vand, når den er tændt, hvilket den skal være, da den går direkte til vaske- og kaffemaskine. Du har ret i at en ny ventil nok er vejen frem.

Der skal jo ikke bruges hverken tape eller pak garn der ved selve lukke mekanisme. Der sidder en lille pakning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er mere held end forstand det overhovedet er blevet tæt da delene ikke er egnet til formålet. Det koniske gevind på messing Teestykket kan ikke tætne imod ventilen da den er beregnet til en gummipakning.
Hvis den del alligevel er tæt nu, så prøv at spænde omløberen på ventilen så meget du kan. Så vil ventilspindlen sandsynligvis blive tæt men ventilen meget svær at lukke igen.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis