Fjern knækket skrue fra betonvæg

Jeg skal hænge en reol fra 70'erne op på vores betonvæg og har brugt de messing skruer der fulgte med. De fleste af dem skruede fint ind, omend jeg synes at det krævede ret meget at skrue dem fast, men de to sidste skruer knækkede simpelthen i væggen. Hvordan fjerner jeg dem?

Jeg har på den ene forsøgt at bore den ene ud med et metalbor, men der sidder stadig rester derinde, der gør, at jeg endnu ikke kan få rawlplugs ud. Er blevet i tvivl om det er den gode løsning, så tænkte at forhøre mig herinde inden jeg fortsætter.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de brækket af så der stikker et lille stykke uden for vægen, så kan man ofte bruge boremaskinen, ved at få stumpen spændt fast i borepatronen, og så skrue den ud på den måde. En god tang kan også bruges, har lige skruet en brækket skrue ud af et ​betonloft der kunne borepatronen ikke få fat så jeg brugte en tang som på billedet, ​den bider virkelig godt ​fat.

Ellers er der nok ikke andet for end at bore den ud, evt et større hul og fylde det ud med hurtigtørrende 2 komponent spartelmasse og bore et nyt hul i passende størrelse.

Vi prøver igen, i morgen --
Man bruger ikke messingskruer i en betonvæg. De er kun til pynt.

Hvis ikke du skal bruge præcis samme skruehul, er det bedste at korte skruen af, evt slå den let ind i væggen, og om nødvendigt spartle og male stedet. Ingen ser det... 

Brug hellere kvalitetsskruer til næste forsøg og følg producentens anvisninger. 
Held og lykke 
Hvis nogen er interesseret i en update:
Der var ikke nogen anvisninger, da den var fra et antikvariat. Ift. skruerne fulgte de med, da de var brugt til at hænge den op af de forrige ejere.

Jeg endte med at bore dem ud med et metalbor, da intet andet virkede - utroligt besværligt, men det betød at jeg kunne sætte nye skruer i hullerne efterfølgende.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også