Jeg skal til at lave nyt badeværelse i min kolonihave, og har brug for Jeres input til konstruktion, herunder hvor jeg kan få isolering og gerne rionet ind, og om der er noget elektrisk jeg skal være opmærksom på 🙏
Min plan er at støbe 12 punktfundamenter (frostfri dybde) som i sammenhæng med kantfundament bliver basis for badeværelsesgulvet. Badeværelset bliver 1,8*1,9m, med vaskesøjle, vandvarmer, bruseniche, spots og stikkontakter.
Badeværelsesgulvet vil jeg opbygge med:
1. Randfundament/punktøbninger pr. 60 cm. med 2*4” (45*95) imprægnerede reglar/strøer pr. 60 cm i længden, som tværforbindes pr. 30 cm. (Isolering imellem)
2. Lewis svalehaleplader
3. elektrisk gulvvarme
4. betonstøbning på 3-4 cm med fald til bruseafløb
5. vådrumssikring i vådzoner og alle kanter/hjørner osv.
6. Fliser på gulv og i brus, og væv/vådrumsmaling for resten.
Spørgsmål:
1. Opbygning gulv
A. Skal der murpap eller andet mellem strøer og svalehaleplader?
B. Jeg vil gerne have isolering over hele gulvfladen (støbebatts/flamingo) og mod kantfundament, men hvor i konstruktionen?
C. Jeg har også et rionet i størrelsen, købt tidligere, men hvor giver det mening?
2. El:
Jeg skal have nye faser lagt på mit hpfi relæ og i den forbindelse jordet hele min installation - er der så nogen problemer med metal i konstruktionen?
Omkringliggende konstruktion:
Huset står på sokkelsten, men den nye ydervæg til badet har randfundament (hænger sammen med ny tilbygning, og ligger på ydersiden af eksisterende væg).
De to sider rundt om badeværelset, som vender mod huset på sokkelsten, bliver også understøttet, og forbundet med de nye punktstøbninger. Den tredje side deler trævæg (understøttet med punktstøbninger i frostfri dybde) med ny tilbygning.
Bettina