Erfaringer med bindingsværk på jordskruer/skruefundament?

Hej Lav-Det-Selv,
Jeg kunne godt tænke mig at bygge et skur på 4x3 meter i bindingsværk der skal stå på et skruefundament. Er de nogen der har erfaring med dette?

Jeg regner med at have en fodrem/bundrem på 150x150mm der skal hvile på et antal jordskruer, men hvordan helt præcist?

De fleste eksempler på skruefundament bruger L- eller U-formede beslag, men det lyder ikke som den rigtige løsning til en bundrem.

Et alternativ jeg kan forestille mig er at bruge en montageplade/mellemplade som bliver solgt af forskellige firmaer relateret til skruefundamenter.

Vil I tro en montage/mellemplade på fx 10x10cm er nok til at placere en bundrem på oven på hvis jeg eksempelvis bruger en skrue per meter bundrem?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Ja en af de toppe til jordskruerne, som er flade, kan du sagtens bruge, så kan du skrue bundremmen fast med franske skruer, eller gennemgående bolte..

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan sagtens bruge jordskruer til bindingsværk, og dem som je-ns har vist er et udmærket valg.

Bindingsværk har den fordel at det ikke er sart hvis fundamentet giver sig en smule, men det kræver samlingerne tappes sammen. Vinkelbeslag eller lignende er et dårligt valg til bindingsværk.
Jeg har ikke i sinde at bruge nogen beslag - det hele skal være i træ :)

Mange tak for jeres svar og forslag til toppe!

Hvis jeg husker det opdaterer jeg med nogle billeder når jeg når dertil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis