Slibe og male altan

Hej LDS  

Svigermekanikken har en altan med råt betongulv, hvor de netop har fjernet det gamle gelænder og bestilt et nyt. Det nye gelænder er endnu ikke monteret og derfor overvejer de at gøre noget ved det rå betongulv i mellemtiden.

Jeg tænker umiddelbart at rense betongulvet med en hård børste efterfulgt af fliserens og slutteligt male med epoxymaling. Er det en gangbar løsning, tænker I? 

Og hvordan undgår jeg bedst at epoxymalingen løber ud over kanten af altanen? Måske gaffatape til at lave en kant?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja epoxymaling vil være en fin løsning, ved ikke om gaffartape er bedre en en god malertape, men brug en af delene.

Men er gelænderet ikke en del af den konstruktion der bære altanen, eller kan du lave det uden at stå på den...

Vi prøver igen, i morgen --
Hvorfor ikke lægge klinker? Meget pænere og holdbare.

je_ns skrev den 08-06-2025 21:50:37

Ja epoxymaling vil være en fin løsning, ved ikke om gaffartape er bedre en en god malertape, men brug en af delene.

Men er gelænderet ikke en del af den konstruktion der bære altanen, eller kan du lave det uden at stå på den...

Det gamle gelænder var tidligere en del af konstruktionen, men det er fjernet med en vinkelsliber. Tak for rådet  

Bent Andersen skrev den 08-06-2025 23:06:08

Det er vist en smagssag om det er pænere og hvorvidt det er mere holdbart end almindelige epoxymaling skal jeg ikke gøre mig klog på. De ønsker det nemt at lave og holde, hvorfor jeg tænker løsningen med en hurtig gang afrensning og epoxymaling vil være perfekt  

K.Hvoldal skrev den 09-06-2025 08:59:50

Det gamle gelænder var tidligere en del af konstruktionen, men det er fjernet med en vinkelsliber. Tak for rådet  

Det er vist en smagssag om det er pænere og hvorvidt det er mere holdbart end almindelige epoxymaling skal jeg ikke gøre mig klog på. De ønsker det nemt at lave og holde, hvorfor jeg tænker løsningen med en hurtig gang afrensning og epoxymaling vil være perfekt  

Tror han tænker om det kan holde til dig uden gelænderet monteret i væggen 

HrT skrev den 09-06-2025 17:52:42

K.Hvoldal skrev den 09-06-2025 08:59:50

Tror han tænker om det kan holde til dig uden gelænderet monteret i væggen 

Det kan det sagtens holde til  

Annonce
Hvis gelændret var en del af den bærende konstruktion, burde der laves en ny statisk beregning. Hvordan det gøres når man ikke kender tilstanden af de bærende bjælker, har jeg ingen anelse om. 
Tak for input vedrørende bæreevne. Det er givet videre 😉
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også