Hvilken teleskop hækkeklipper

Hvilken teleskop hækkeklipper? Jeg står og skal vælge mellem Stihl eller Husqvarna. Alternativt Dewalt da jeg har batterier dertil. Husqvarna er der også en sav til beskæring som ville være fint at have. Nogen gode bud eller erfaringer med selve hækkeklipperen? Dewalt er kun 18V. Husqvarna har kun 20mm tandåbning. Stihl er kun 45cm skærelængde. Hækken er Naur hæk. Og jeg har et højt æbletræ. Tak 😊😊

Vh.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en fra et andet mærke, men det er ikke særlig sjovt, at klippe andet end toppen med så lang en klipper.
Jeg måtte ud og købe en almindelig hækklipper at det samme mærke så de i det mindste kunne dele batteri.

Det ser lidt ud som på dit første billede du kan købe et "sæt" med begge dele?
Det betyder ikke noget det er 18 volt, udover den ikke køre så længe på et batteri, men til gengæld er den ikke så tung.
Har en almindelig akku hækklipper med 75 cm skær, (makita) den køre omkring 50 minutter på et 6 ah batteri.

Så jeg ville vælge Dewalt og så købe en stangsav også, hækklipper og stangsav kan findes til ca 3000 kr. samlet.

Brug   evt.   Bauhaus'es prisgaranti og køb hos dem, hvis det er muligt, så får du 5 års garanti.

Her fra 10-4 men kan måske findes billigere...

Vi prøver igen, i morgen --
Som andre skriver, skal du kun bruge teleskop hækkeklipper, der hvor den almindelige ikke kan nå. Så du behøves nok ikke at bekymre dig så meget.

- Grenene i toppen er sjældent kraftige, så du behøver ikke stor tandåbning.
- Grunden til at de ikke er egnet til almindelig klipning, er fordi de er klodsede og tunge. Så en relativ let med kort skær er ikke dårlig.
- Hvis motoren sidder tæt på batteriet, har volt ingen reel betydning. Volt siger ikke noget om motorens effekt. 
- Da du ikke kommer til at slide den op, behøves du ikke bekymre dig om levetid. 
Jeg ejer begge dele bare fra makita, jeg har haft begge i mange år, men jeg bruger stort set ikke min alm. hækkeklipper længere. Dette her er min erfaringer fra de sidste par år, andre er nok uenige, men modsat hvad der bliver skrevet syntes jeg at en stang hækklipper er genial til beskære både toppe og siderne med da du slipper for at bukke dig ned og løft i yder positioner og det går lyn hurtigt da du bare står og svinger stangen op og ned frem for at skulle bukke sig ned for at nå det nede ved jorden. 
Vægten er måske et til halvandet kilo mere end en batteri klipper men det betyder ikke så meget hvis du bruger selen, balancerer stangen og vinkler skærehovet kan du lyn hurtigt få beskåret hækken. 
Jeg ville vælge den fra husqvarna da du får en sav med, det kunne jeg godt mangle de par gange om året æbletræet skal have en tur. 
chrisbo skrev den 10-06-2025 14:43:23

Jeg ejer begge dele bare fra makita, jeg har haft begge i mange år, men jeg bruger stort set ikke min alm. hækkeklipper længere. Dette her er min erfaringer fra de sidste par år, andre er nok uenige, men modsat hvad der bliver skrevet syntes jeg at en stang hækklipper er genial til beskære både toppe og siderne med da du slipper for at bukke dig ned og løft i yder positioner og det går lyn hurtigt da du bare står og svinger stangen op og ned frem for at skulle bukke sig ned for at nå det nede ved jorden.
Vægten er måske et til halvandet kilo mere end en batteri klipper men det betyder ikke så meget hvis du bruger selen, balancerer stangen og vinkler skærehovet kan du lyn hurtigt få beskåret hækken.
Jeg ville vælge den fra husqvarna da du får en sav med, det kunne jeg godt mangle de par gange om året æbletræet skal have en tur. 

Er det denne her du har? 

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis