Hej! Jeg har købt mig et sommerhus, og i den forbindelse vil jeg gerne have fjernet en skillevæg for at slå et værelse til stuen/alrummet. Opgaven består af flg. tre ting:
- Skillevæg (markeret med gul på tegning - let væg med gips) fjernes. Strømstik reetableres.
- Gulv og loft (hhv. parketgulv og troldtekt-plader) ”flyttes” frem, så der ikke er en stribe ny gulv/loft, hvor skillevæggen har stået (blå pil på tegning), hvorefter det "manglende" gulv/loft lægges op mod ydermuren.
- Der hænger en varmepumpe (markeret med rødt på tegningen), som vil stikke ud over kanten, hvis man blot fjernede hele skillevæggen. Derfor skal den grønne væg ”forlænges” med en ny skillevæg (grøn kasse på tegningen - hvis I forstår) – måske 20 cm ca.
Mht. pkt. 3. så kan virke overkill i stedet for at flytte varmepumpen, men det er ikke sådan lige at gøre, og den hænger faktisk det optimale sted.
Er der nogen, der kan give et kvalificeret gæt (hvis man kan kalde det sådan 😊) på, hvad sådan en operation ca. vil koste, inden jeg kontakter en tømrer? Jeg er med på, det vil være et gæt, men jeg har ikke rigtigt selv nogen fornemmelse af det.
Håber forklaringen og tegningen giver mening og forklarer ideen. På forhånd tak for input!