Estimat på opgave

Hej! Jeg har købt mig et sommerhus, og i den forbindelse vil jeg gerne have fjernet en skillevæg for at slå et værelse til stuen/alrummet. Opgaven består af flg. tre ting:
  • Skillevæg (markeret med gul på tegning - let væg med gips) fjernes. Strømstik reetableres. 
  • Gulv og loft (hhv. parketgulv og troldtekt-plader) ”flyttes” frem, så der ikke er en stribe ny gulv/loft, hvor skillevæggen har stået (blå pil på tegning), hvorefter det "manglende" gulv/loft lægges op mod ydermuren.
  • Der hænger en varmepumpe (markeret med rødt på tegningen), som vil stikke ud over kanten, hvis man blot fjernede hele skillevæggen. Derfor skal den grønne væg ”forlænges” med en ny skillevæg (grøn kasse på tegningen - hvis I forstår) – måske 20 cm ca.
Mht. pkt. 3. så kan virke overkill i stedet for at flytte varmepumpen, men det er ikke sådan lige at gøre, og den hænger faktisk det optimale sted.

Er der nogen, der kan give et kvalificeret gæt (hvis man kan kalde det sådan 😊) på, hvad sådan en operation ca. vil koste, inden jeg kontakter en tømrer? Jeg er med på, det vil være et gæt, men jeg har ikke rigtigt selv nogen fornemmelse af det.

Håber forklaringen og tegningen giver mening og forklarer ideen. På forhånd tak for input!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bud er 20-30000 kr plus materialer for tømrerarbejdet.
El vil nok koste omkring 2500-5000 kr afhængig af hvor omfattende det bliver med et nyt strømstik.

Hvis varmepumpedelen har en god central placering giver det jo god mening at lade den blive siddende, og lave en lille stump mur.

Kender du håndværkere du har tillid til, er det sandsynligvis billigst at få lavet på timeløn, da genbrug af gulv og loft er en lidt ubekendt størrelse, som sikkert vil veje meget tungt i et tilbud.

(hvis du da kan få et tilbud, at flytte loft og gulv "beklædning" er ​nok ikke en tømres ønskeopgave, da det færdige resultat risikere at skuffe dig)

Du vil kunne spare nogle penge ved selv at fjerne den gamle væg, og bortskaffe affaldet..

Eller lav det hele selv, det lyder som en god opgave, til at lave selv.

Vi prøver igen, i morgen --
vær ops på spærtypen , den væg kan godt være bærende
Jens`s bud på 30.000kr + materialer er ikke helt urealistisk, men det vil være billigst at få det lavet på timeløn da tømmeren er nødt til at sikre sig rigeligt tid til at få de gamle materialer genbrugt.

Noget andet er husets gensalgsværdi vil blive reduceret da det nu kun har plads til 4 overnattende.

Selvbygger med stort S. 
Jeg ville ikke lave den "grønne kasse) Det er spild af gode kvm. Bare lade en stump væg blive siddende, måske kun oppe i højde ( plus lidt mere) med varmepumpen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også