Opbygning af gulv, i hems.

Hej LDS
Jeg ønsker at lave en hems over vores soveværelse, i den forbindelse søger jeg lidt råd til opbygning af gulv.

Lige nu ligger der 32mm gulvplanker af en art (tidligere loftsrum) og de virker egentlig ret stabile, dog meget gamle.

Det ville være ideelt at kunne bytte dem ud med nye, så jeg ikke stjæler mere af ståhøjden, den er i forvejen ikke for høj.
Udfordringen er at der er 175cm cc mellem bjælkerne (15x15cm), så det ville vel være smartest at ligge nogle strøer ​under, ​eller hvad?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil blive en forfærdelig gyngehest med 175 cm mellem understøtningerne.
Du bør bygge en bjælke ind  på halvvejen i alle mellemrummene. Hvis den ikke kan komme ind kan den halveres og fastgøres på tværs på de eksisterende bjælker.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar.
Problemet ved det er at loftet nedenunder nogen steder er stiftet helt til overkant af bjælkerne andre steder er der omkring 45mm. Så jeg har nærmest kun mulighed for at lægge strøer oven på de eksisterende bjælker.
Mon ikke det er vejen frem at gå op i dimension. 
Du kunne bruge 45 x 95 reglar, som lægges helt tæt Gulvet bliver så 45 mm tyk Det vil koste ca. 250-300 kr/kvm . Midt imellem understøtninger skruer du en forskalling under, så planker hjælper hinanden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det kunne da være en løsning, min tanke var at bruge netop 45 x 95 reglar som strøer med 30cm i mellem og så ligge et trægulv oven på dem. 
Der skal formentlig gulvtæppe på til sidst.
Det var højden jeg tænkte på. Med gulvtæppe øverst ville jeg bruge gulvspån plader. De kræver  cm afstand på underlag. Det kan så udføres med reglar på tværs imellem dine bjælker. 

Annonce
Er en løsning, med 45x95mm reglar lagt oven på bjælkerne pr. 30cm, og derefter 28 eller 32mm gulvbrædder, gangbar eller bliver det for slattent?
Det kan sagtens gå an med gulvbrædder på 30 cm understøtning, og også pr. 60 cm . 
Jeg kan se at jeg mangler at skrive 60 cm imellem strør der laves imellem bjælker. og så gulvspån ovenpå. Så mister du ikke højde. 
Samme opbygning  til gulvbrædder. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis