Dørkamera mister forbindelsen

Halløjsa alla sammen

Jeg har et trådløs dørkamera (wifi) som hele tiden mister forbindelsen til netværket. Jeg ved ikke hvorfor.
Jeg har prøvet med et Google Nest dørkamera, og et fra Deltaco, og nu et fra Ring. Og alle mister forbindelsen. Når man trykker på dørtelefonen sker der simpelhen ingenting. Helt død. Og 5 minutter efter kan alt fungere som det skal. Jeg vil mene, at forbindelsen oftere er nede end oppe. Så det er et kæmpe problem.

Den tekniske side:
Jeg har Fastspeed fiber 1000/1000 mbit med deres Icotera i4850 router der står placeret midt i huset, og ca 4-5 meter i luftlinie fra dørkameraet (ingen væg imellem, kun selve døren). Signalstyrken udenfor døren ved kameraet er -44 dBm (2,4GHz) hvilket burde være fint. Jeg har selvfølgelig også prøvet dørkameraet indenfor og lige ved siden af routeren. Det hjælper ikke på stabiliteten.
Telefonen som modtager opkald via app når der ringes på døren, er en Samsung Galaxy S23 med nyeste software. For 1 års tid siden virkede setupet faktisk ok i ½ års tid, men efter seneste update af telefonen har der været problemer. Jeg ved ikke om det bare er et tilfælde. For jeg går ikke ud fra at der er telefonen der modtager opkaldet direkte, det er vel dørkameratet direkte til routeren og så videre til telefonen? Så min telefons software burde jo være underordnet.

Jeg har overvejet om Eufy kunne være en løsning på mit problem, da de leveres med både dørkamera og en separat controller (Homebase).
Når dørkameraet er nede er routeren stadig oppe med internetforbindelse, så det er ikke pga dropouts.
Det virker mere som om routeren går i en slags sleep mode engang imellem og ikke opfanger når der ringes på døren.

Har I nogle bud på, hvad der kan være galt? Jeg har snakket med de forskellige supporter, og de må opgive at hjælpe.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Eufy dørklokke, der bruges mest som kamera. Jeg kan ikke genkende dine problemer, men som du nævner er det ikke Wifi direkte til dørklokken.

Wifi til udstyr, der kører på batteri er generelt noget skidt. Almindelig WiFi bruger for meget strøm til at det kan bruges til udstyr på batteri. Derfor bruges der low power WiFi, som kan bruge til batteriudstyr. Men det ikke har den samme rækkeevne og funktionalitet. Jeg holder generelt fingrene væk fra low power WiFi, så jeg kan ikke give dig nogle fif.  
Bruger du batteri eller kablet strøm til dit Eufy dørkamera?
Den kører på batteri. Det er i mit sommerhus, så der er ikke ret stor aktivitet. Der går cirka et halvt år mellem hver opladning. 
GodeVen skrev den 06-06-2025 13:59:42

Den kører på batteri. Det er i mit sommerhus, så der er ikke ret stor aktivitet. Der går cirka et halvt år mellem hver opladning. 

Jeg har slået motiondetection fra, fordi skygger og bil- lys aktiverer kameraet. Døren er ud til en vej.

Men det burde ikke have nogen indflydelse på funktionaliteten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis