Ukrudtsdug

Hej.

Er der forskel på ukrudtsdug? Altså hvor tykke de er og giver det noget at tage en tykkere dug? Kan se der findes 50 g, 80 g og 100 g. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det angivne antal gram er per m2, så 100g er dobbelt så kraftig som 50g. Jo kraftigere dug, jo større slidstyrke, hvis du skal have noget under nogle flis / skærver, hvor ingen går, så er 50g fint. Hvis det skal lægges under fliser eller andet hvor der er færdsel, så vælg en kraftigere dug.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg skal bruge ukrudtsdugen til lægning under en terrasse af træ som bliver bygget ovenpå granitskærver som allerede ligger der. Træet bliver selvfølgelig løftet op fra skærverne så fugt osv ikke kommer i berøring med træet. 
Hvis dugen skal under skærverne, så burde den tynde dug være fin til formålet.

Hellere leje end at bo på gaden.
Dugen skal ligge mellem skærverne og skelettet som terrassen bygges op af. 
Jeg ville gå med en 80grams, der traskes jo ikke rundt på den. 
Jeg antager terrassen ligger af på noget fast? 
Tag evt. Nogle af skærverne af, og smid ovenpå dugen, det kan lige hjælpe med at holde den nede,

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har brugt en 80gr fra Harald
For 4 år siden blev den første lagt og der blev lagt flis, sten eller lign materiale i 5-8 cm tykkelse - den kunne jeg i foråret løfte op uden den gik i stykker.

For 2 år siden lagde jeg som et forsøg samme slags dug ud på jorden og blot smed mursten på i hjørnerne for at holde den ned - efter 1,5 år var den revet helt i stykker og ubrugelig.

Hvis dugen beskyttes mod vind/sol og vejr tænker jeg næsten du kan gå med det du ønsker
Hvis den kommer i kontakt med vejr og sol vil en 100gr nok holde i længere tid - men ikke i mange år
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også