Texas Tg570

Hejsa
Min plæneklipper går ikke længere jævnt. har kørt 100% ok, så nylig opstået. Ellers nyere klipper, der bruges hos lokal veninde. 
Følgende checket: 
Benzin tilførsel - oliestand - nyt tændrør - luftfilter - svømmer/stand og ventil - luftskrue ved indsugning - kanaler checket med tråd, bremserens og trykluft . Regulator fungerer ok. 
Men stadig symptomer på enten at tænding svigter periodisk ( ikke skilt af / checket endnu ) eller ustabil / manglende benzin tilførsel, men samme problem også med choker på, hvilke undrer i forhold til benzin mangel. Med halv choker kan motor holdes i gang, men stadig ustabil. ( Potentielt kan det være tændspolen, jeg kigger lige gnisten af, tænker et sort rør indikerer manglende gnist el. fed blanding ) 
Noget jeg overser?
Tak for indput.
Carsten

Hejsa Min plæneklipper går ikke længere jævnt. har... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 06-06-2025 20:04:53

Har du prøvet med andet end torch tændrør, hvis ikke så prøv med et NGK eller lignende kvalitets tændrør.

Har en plænelufter med samme motor, hvis jeg jeg får mig kæmpet ind bagerst i skuret, kan jeg da prøve at måle modstanden i tændspolen. (den har nøjagtig samme motor som din plæneklipper, bare med vandret aksel)
Jep tændrør prøvet - du må gerne check måle din spole - tak.

cdp skrev den 06-06-2025 20:07:03

je_ns skrev den 06-06-2025 20:04:53

Har du prøvet med andet end torch tændrør, hvis ikke så prøv med et NGK eller lignende kvalitets tændrør.

Har en plænelufter med samme motor, hvis jeg jeg får mig kæmpet ind bagerst i skuret, kan jeg da prøve at måle modstanden i tændspolen. (den har nøjagtig samme motor som din plæneklipper, bare med vandret aksel)
Jep tændrør prøvet - du må gerne check måle din spole - tak.

Mente ikke om du havde afprøvet dit  torch tændrør, eller prøvet med et nyt  torch, men om du har prøvet med et kvalitets tændrør som eks ngk.

Man kan ikke sige et tændrør er ok, bare fordi der kommer en gnist, derfor er det ikke sikkert det fungere under tryk og temperatur.

Vi prøver igen, i morgen --
Nå det trak lidt ud med at få målt, men var i gang med at omorganisere lidt i skuret, da jeg skulle have fundet nogle brædder frem, så kom jeg også ind til plænelufteren. 

Tændspolen målt fra tændrørshætte og til stel, er der 15,2 kohm

Kunne så se jeg også har et  torch tændrør, der er ca 5,1 kohm, men målingen svingede lidt, så mistænker at radiostøjdæmpningsmodstanden ikke har det så godt. så skal helt sikket have fat på en NGK tændrør, da jeg har god erfaring med dem til småmotorer.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-06-2025 00:06:00

Nå det trak lidt ud med at få målt, men var i gang med at omorganisere lidt i skuret, da jeg skulle have fundet nogle brædder frem, så kom jeg også ind til plænelufteren. 

Tændspolen målt fra tændrørshætte og til stel, er der 15,2 kohm

Kunne så se jeg også har et  torch tændrør, der er ca 5,1 kohm, men målingen svingede lidt, så mistænker at radiostøjdæmpningsmodstanden ikke har det så godt. så skal helt sikket have fat på en NGK tændrør, da jeg har god erfaring med dem til småmotorer.
Super, det ​giver god mening - har stadig spole mistænkt,  for samtlige andre tændrør incl. NGK kører fint på den anden maskine. Projektet er pt. på standby.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis