Hvem opsætter carporte?

Vi har en drøm om denne her carport

https://www.dancovershop.com/dk/product/carport-arizona-289x495m-palram-canopia-graa.aspx

Men hvem kontakter man egentlig for at få sådan en sat op? Hvad for en håndværker står for sådan noget?

Pippi Citat: “Kan du virkelig spille på trompet?” spørger en pige.
”Det ved jeg ikke, men det går nok lettere nu hvor jeg har en trompet” 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg firmaet der sælger
Har du nogen ide om hvorledes de to stolper skal fastgøres?

Der må være enorme kræfter på spil under en storm. Jeg har selv overvejet en carport med to stolper, men opgav.

Du skal helt sikkert spørge firmaet om montering. Det er ikke noget man skal overlade til nogle, der ikke forstår problematikken. Hvis det er lavet for dårligt, blæser den væk, eller knækker, hvis der kommer meget sne. 
GodeVen skrev den 03-06-2025 11:20:18

Har du nogen ide om hvorledes de to stolper skal fastgøres?

Der må være enorme kræfter på spil under en storm. Jeg har selv overvejet en carport med to stolper, men opgav.

Du skal helt sikkert spørge firmaet om montering. Det er ikke noget man skal overlade til nogle, der ikke forstår problematikken. Hvis det er lavet for dårligt, blæser den væk, eller knækker, hvis der kommer meget sne. 

Der står at de skal støbes fast.

Der må være nogle krav til støbningen. Momentet ved bunden af stolperne er enorme, sammenlignet med en traditionel 4 benet carport.  
Jeg ser en her i nabolag. Den står fint men jeg kan ikke se hvordan den er støbt. 
Jeg husker når vi støbte fundament til endemaster (gitter stål master) Så kunne fundament være 1,2 x 1,2 x 2 m i dybden. Så kunne masten holde til enkelt siden træk på 7,5 tons oppe i 6 m højde. 
Der var så 3 stk Ø 24mm bolte i hvert hjørne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Givet vejledningen og det omfattende fundament ville jeg foreslå en brolægger som kunne tage sig af både støbning af fundament samt resten af belægningen.
larsen56 skrev den 03-06-2025 10:51:29

Spørg firmaet der sælger

Jeg ved ikke hvor meget jeg stoler på en tilfældig, 22-årig sælger der sidder på en telefonsupport.

GodeVen skrev den 03-06-2025 12:56:30

Der må være nogle krav til støbningen. Momentet ved bunden af stolperne er enorme, sammenlignet med en traditionel 4 benet carport.  

Der står i monteringsvejledningen at den skal støbes 60cm dybt.

Hvis du kikker under produktet er der en pdf med anvisning af hvordan fundamentet skal udføres LInK

Dog ville jeg grave minimum 90 cm ned, da det sikkert er beregnet til varmere himmelstrøg...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har prøver at søge informationer om carporten, og især montering. Det har jeg ikke haft den store succes med.

Jeg fandt de samme billeder på Alibaba
https://www.alibaba.com/product-detail/6x3m-Garage-Prefab-Luxury-2-Post_1601223014319.html
Det liger noget fra et firma der hedder Orient Aluminium. Deres side hjælper ikke rigtigt.
http://www.orientmetal.cn/rshapecarport/

Jeg fandt denne polske video, der blot siger at porten skal stå med cement fødder. Der nævnes et firma der der hedder Palram
https://www.youtube.com/watch?v=5iIAVWacA-U

Det er helt tydeligt et et Kina produkt, da det sælges under mange forskellige navne, og det er ikke tydeligt hvem der tager ansvar for produktet. Det behøves ikke at være noget dårligt, men jeg ville fortrække en ordenlig beskrivelse af krav til montering.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis