Bundventil

Hej alle. 
Jeg har kastet mig ud i at skifte den gamle vandhane i badeværelsesvasken.
Efter at have fjernet alt det gamle, går det op for mig, at den medfølgende bundventil er beregnet til en håndvask med ​indbygget overløb.
Min håndvask har en slange som går fra overløbshullet i vasken og ned til den gamle bundventil.
Spørgsmålet er - kan man købe en ny slange - og endnu vigtigere - en eller anden form for studs der forbinder slangen til den nye bundventil.
P.s. bundventilen ​kan jo faktisk slet ikke spændes fast til vasken som det er nu. ​

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afløb i en vask kan være lavet på flere forskellige måder. I en håndvask er det mest almindeligt at overløbet er indbygget som en kanal i selve vasken. I en køkkenvask er det meget almindeligt, at det er lavet med en ekstern slange. For at gøre det mere besværligt, er der brugt forskellige dimensioner på næsten alt.

Du kan sikkert få en bundventil der passer til din vask. Jeg ved ikke præcist hvad du har, og hvad man kan få. Men du skal nok kigge efter en helt ny bundventil, der passer til din vask. Jeg tror ikke at du kan finde nogle overgangsstykker, så du kan bruge den ventil du har købt.

Hvis alt andet fejler, må du genbruge den gamle bundventil.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis