Overgang til loftventilation.

Hej
Jeg er ved at lave nyt loft i vores badeværelse.
Den nuværende loft ventilation er et  firkantet rør på 160x100 mm.

Jeg vil gerne montere en ø100 ventilator. Jeg kan simpelthen ikke finde en overgang der passer.

Findes det mon slet ikke? 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan du få fat på mærket/fabrikanten på de eksisterende rør og se om de har noget der passer lige i?

Er installationen lavet til aktiv udsugning?

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Jeg kan ikke umiddelbart se noget fabrikat. Oprindeligt har det været passiv ventilation, med sådan en 80’er rist med en snor man lige kan trække i for at åbne.

Men jeg har så sat en ventilator i for mange år siden. Der kunne jeg købe flange som dækkede hullet, hvor der kunne monteres en ø100 ventilator.
Men nu hvor jeg skal lave loftet vil jeg fjerne flangen, så en ny ventilator kan monteres pænt på gips loftet.  

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Kan se man kan få ventilatorer til et 100x150mm hul. Men ikke lige 160mm.

Ellers kan du jo også skiftet røret de par meter til taget og så få flere muligheder mht en ventilator

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også