HJÆLP TIL TV BESLAG!

Jeg står med (syntes jeg) verden største problem, sagen er den at jeg fornyeligt er flyttet og alt er på plads undtagen fjernsynet i soveværelset, der er begrænset med væg plads så min første ide var et loftbeslag det er efter min optik pisse fedt og lidt batcave over specielt når det motoriseret. Dette var konen dog bestemt ikke enig i..
så nu skal fjernsynet hænge på en væg bag døren og her starter hovedpinen.
Beslaget skal følgende:
Max stikke 14 cm ud fra væggen inkl tv. TV er 8cm tykt
Det skal når det ikke er i brug kunne skubbes bag døren så noget glideskinne?
Dette er fordi man skal kunne se det med døren åben men når det så er i brug spærre det for klædeskab så det skal også kunne skubbes tilbage bag døren når det ikke er i brug. Er der nogen som har en ide til hvilke jeg skal vælge til projektet? Er der noget på markedet der giver mening eller skal jeg bare gå en tur i værkstedet og lave en macgyver? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det forstås sådan, at TV skal kunne trækkes ud ( som en sakse lampe ) men også sideforskydes vandret på væggen?
I så fald regn med et gds projekt. Deciderede motor ophæng koster kassen. 
Har du kigget på bord udtræksskinner - disse kan kombineres med et sakse beslag.
Nedenstående blot et ex. - find et genbrugs bord med noget lign.- meget billigere....
LINK

Nu er det vel ikke en 80", når det er et soveværelseTV. Det kunne være et sæt skuffeudtræk kunne gøre det. De kan som regel bære 25-30kg, og så er de væsentlig billigere.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

cdp altså så længe det kan side forskydes er jeg tilfreds, har haft kigget på “sakse” beslag men det kommer til at stikke for meget ud når TV er “gemt væk” ideen med udtræksskiner er genial jeg havde selv overvejet noget helt hjemme byg med skinne, rulle leje og wire tv beslag men det jo klart at en udtrækskinne vil halvere arbejdet
Vores TV hænger ligesom et maleri på et punkt - resten er løse ledningen.

Hvis nu man hang TV'et i en en stålwire som var forbundet oppe i øverste hjørne af væggen/loftet - så kunne man i princippet vha. en snor i den anden ende hive Tv'et sidelæns op i en cirkelbue fra gulvhjørnet op midt på væggen. Når man var færdig slap man snoren forsigtig og så svingede TV'et ned i hjørnet igen - bag et skab eller lign.
Når man vil tæt på væggen, er der vist ikke noget, som kan slå dette beslag
Wirebeslag HN
Det har jeg brugt flere steder, og det er virkelig nemt at have med at gøre.
Så skal du bare have fundet ud af, hvorledes du kan få de øverste beslag til at sidde fast på en glideskinne, men det burde ikke være det helt store problem.

Kurt B. Andersen
Annonce
Med et Wirebeslag HN vil et 8 cm tykt tv vil hænge meget skråt, hvis det ikke får nogen støtte, og støtter det på væggen vil det give “slæbespor” når det flyttes sideværts. Skal tv-et hænge højt oppe, kan det flyttes lidt ud fra væggen, så det hænger frit. Det kan godt være en fordel at det hænger skråt i et soveværelse.

Søren O
Det er ikke min erfaring. Begge de tv som jeg har hængende i wire, hænger helt fladt ind mod væggen. Det er 2 ældre 42", som vejer en del, men jeg går ud fra, at det mest er placeringen af beslag bag på tv, som er afgørende for om det hænger lige eller skråt ud foroven.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også