Parkeringsskive Park Solar

Det lyder nok tumpet. Vi har fået  en parkeringsskive med solcelleteknologi i julegave. På tide at få den installeret. Jeg er lidt utryg ved det, fordi vi ikke kører ret meget og bilen står mest i garagen, hvor der jo,ikke er sollys. Parkeringsbøder vil være trælse.
Hvordan er erfaringerne? Vi har en 12 år gammel Scenic.
I vejledningen står der at skiven har en CR2477 batteritype. Ser dog ikke ud til at man kan skifte batteri.
Sorry, men nu har jeg fjernet den gamle parkeringsskive (brugte hårtørreren til at få skiven af forruden og skal have det nye monstrum på.
Ingeborg

Når lysten driver værket
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den gamle model kunne man godt skifte batteri i, dette har jeg dog kun gjort en enkelt gang trods jeg har monteret dem i en masse biler gennem arbejdet. Ud fra hvad vores kunder siger så har de ikke haft problemer med visning trods stilstand og parkering i p-hus/kælder og garage. 
Tak for svaret. Nu må jeg se at få det sat med 12- tallet visende opad 🤗🫣

Når lysten driver værket
Nu sidder parkeringsskiven. Men hvad gør man, når man opdager at den ikke virker? Kontrollerer man om skiven viser rigtigt? Hvordan kan man se at parkeringstiden er slået til, når motoren standser. (her skal ikke grines eller  🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️).
Og hvad gør man hvis parkeringsuret viser forkert? Bør man have en manuel skive med i handskerummet?
Ingeborg 

Når lysten driver værket
I principper skal du kontrollere din parkeringsskive hver gang du parkerer hvor der er krav om p-skive. Skiven viser normalt p-tidspunktet ca. 20 sek. efter bilen og motoren er stoppet.
Hvis p-skiven ikke virker kan den ikke bare suppleres med en manuel p-skive i forruden, da der kun må være 1 synlig p-skive. Vil dog tro at hvis den automatiske p-skive afdækkes med et stykke papir, vil det være i orden med den gammeldags p-skive i forruden. Det må være muligt ar skyde eg stykke (stift) papir ind mellem klæbepuderne p den automatiske l-skive.
Normalt er der ingen problemer med de automatiske p-skiver, så du kan være helt rolig. Tror kun det er et fåtal der har et alternativ til den automatiske p-skive.

Søren O
Tak for svaret. Det lader til at parkeringsskiven virker. Jeg har aldrig set sådan en i funktion og havde regnet med at der var en forklaring som beskriver at der ved bilens stilstand kommer en ny blå viser frem, visende det nærmeste kvarter af indeværende time.
Det lader til at folk ikke har problemer ……sådan da.
Med venlig hilsen - Ingeborg

Når lysten driver værket
Annonce
Vær opmærksom på, hvis du kører udenfor Danmark, at visse lande har andre regler for ‘p-skiver’ end Danmark.

Derudover skal du checke om den automatisk skifter mellem sommer- og normaltid.

Samt hvordan den indikerer at batteriet nærmer sig fladt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svaret. Vi er 87 år i gennemsnit og det er begrænset, hvor meget vi kører…… og slet ikke til udlandet, selvom Flensborg er udland og vi begge er født i Flensborg.
Med venlig hilsen - Ingeborg

Når lysten driver værket
Velbekomme.
Så kender du sikkert p-skivereglerne for Tyskland.
Men aht andre der læser med vedlægger jeg den grove version.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis