Fald på belægning

Kære alle
Vi er igang med at lave ny indkørsel og belægning. Vores indkørsel skråner lidt nedad så der er et naturligt fald. Jeg bliver nu i tvivl om der også skal være fald væk fra husets sokkel når nu hele indkørslen skråner lidt nedad? Håber I kan hjælpe.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan huske skal der i huse med kælder skal faldet være mindst 7 promille fald væk fra huset når du har sådan en flisebelægning uden kælder og 15 promille hvis du har kælder.

Bolius har vidst skrevet lidt om det.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Velkommen på lds
Hvis det er din egen indkørsel du viser så ville jeg være tilfreds med det. Det er måske også lige sent nok at spørge når den ser så fin ud.  
Så vidt jeg kan se på billede ad vaterpas så er der fald. Og renden holder vandet væk.
Når der er sådan en trappe så har du sikkert kælder.
Skal de 15 promille overholdes så skal 2 m vaterpas være vandret når du hæver den ene ende 3 cm 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak og tusind for svar ☺️ Når man er ny i tingene så bliver man lidt nervøs og i tvivl når man læser op på alt muligt på nettet, så ville bare være sikker på at det ikke var helt galt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis